چاپ سابلیمیشن یک راه عالی برای انتقال طرح های مورد نظرتان از رایانه به پارچه یا هر ماده سخت دیگر می باشد و کاغذ سابلیمیشن در اجرای این ایده نقش عمده ای دارد. کاغذی که برای انجام چاپ سابلیمیشن انتخاب می کنید از این جهت اهمیت دارد که باید با جوهر سابلیمیشن کار کند و با دماهای مربوط به دستگاه چاپ سابلیمیشن سازگار باشد. در حالی که از نظر تئوری استفاده از بسیاری از انواع کاغذ در دستگاه چاپ سابلیمیشن ممکن است، اما اگر می خواهید بهترین نتیجه چاپی را داشته باشید، باید از کاغذی که مخصوص جوهر سابلیمیشن طراحی شده استفاده کنید.

بعد از اینکه زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد اینکه کدام دستگاه چاپ سابلیمیشن بهترین است و باید از کدام جوهر استفاده کنید، باید بدانید که انتخاب کاغذ سابلیمیشن مناسب می تواند نقش مهمی در ظاهر نتیجه نهایی داشته باشد. بنابراین مقایسه و بررسی کاغذهای سابلیمیشن مختلف به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که بهترین کاغذ سابلیمیشن بر اساس نتیجه واقعی چاپ شده نهایی کدام است.


ویژگی های کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن در اندازه های استاندارد عرضه می شود اما ضخیم تر از کاغذ کپی است. تولید کاغذ سابلیمیشن از کاغذ معمولی شروع می شود اما چیزی که آن را متفاوت می کند پوشش آن است، این پوشش نه تنها سطح کاغذ را صاف تر می کند بلکه حاوی رزین و سیلیکون نیز می باشد. روکش رزینی کاغذ سابلیمیشن از نفوذ جوهر سابلیمیشن به داخل آن جلوگیری می کند، زیرا هنگامی که جوهر در کاغذ نفوذ می کند، چاپ نهایی جزئیات دقیق را از دست می دهد و متن مبهم می شود؛ هر چه جوهر بیشتری در کاغذ نفوذ می کند به این معنیست که جوهر کمتری روی کاغذ می چرخد. روکش رزین همچنین از فوران جوهر در حین انتقال حرارت جلوگیری می کند، کاغذ را مهر و موم می کند تا جوهر سابلیمیشن از پشت کاغذ بیرون نزند، این بدان معناست که جوهر سابلیمیشن بیشتری به زیرلایه منتقل می شود و کمتر هدر می رود.

روکش سیلیکونی در کاغذ سابلیمیشن از چسبیدن کاغذ به قسمت خالی جلوگیری می کند؛ در حین انتقال حرارت، کاغذ می تواند به قسمت خالی در دستگاه چاپ بچسبد. برخی از مدیاهای چاپ مانند چوب، بیشتر از بقیه مستعد این هستند؛ روکش سیلیکونی چسبندگی کاغذ به زیرلایه ها را به حداقل می رساند. پوشش روی کاغذ سابلیمیشن نتایجی را ایجاد می کند که با کاغذ کپی معمولی نمی توان به دست آورد، این پوشش ها اطمینان ایجاد می کنند که بیشترین جوهر سابلیمیشن به جای اینکه به داخل کاغذ نفوذ یا از آن عبور کند، روی کاغذ پخش بشود.


چگونه کاغذ سابلیمیشن مناسب را انتخاب کنیم؟


کاربردهای کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن به طور خاص برای چاپ سابلیمیشن ساخته شده، در حالی که می توانید با جوهرهای چاپ معمولی روی آن چاپ انجام دهید، اما نمی توانید آن را به پارچه یا هر مدیای دیگری انتقال دهید. در مورد چاپ سابلیمیشن، اگر واقعاً می خواهید با استفاده از کاغذهای دیگر در هزینه خود صرفه جویی کنید، می توانید از کاغذ لیزری رنگی استفاده کنید که نرم تر و سنگین تر از کاغذ کپی است. اگرچه برای طرح های خاص تفاوت قابل توجهی وجود خواهد داشت، چاپ عکس های افراد، جزئیات دقیق یا متن های کوچک با کاغذ لیزری رنگی کیفیت خوبی نخواهند داشت.

مطمئناً استفاده از کاغذ سابلیمیشن به هر دستگاه چاپ شما آسیب نمی رساند، اما بدون استفاده از جوهر سابلیمیشن تصویر منتقل نمی شود. کاغذ ترانسفر در دو نوع مختلف وجود دارد و برای مواد روشن شبیه کاغذ سابلیمیشن است زیرا جوهر استاندارد را به زیرلایه منتقل می کند؛ در حالی که کاغذ انتقال برای مواد تیره به وینیل نزدیک تر است، پس نمی توان گفت که کاغذ سابلیمیشن و کاغذ ترانفسر یکی هستند. باید در نظر داشته باشید که شما نمی توانید از کاغذ انتقال خود استفاده مجدد کنید.


آیا همه کاغذهای سابلیمیشن یکسان هستند؟

در حالی که چندین شرکت وجود دارند که کاغذ سابلیمیشن تولید می کنند، اما در واقع تفاوت زیادی بین کاغذهای تولیدی وجود ندارد، اکثر کاغذهای سابلیمیشن نتایج مشابهی در کیفیت چاپ خواهند داشت. تفاوت آنها در چیزهای دیگری مانند بسته بندی و دستورالعمل است و حتی برخی از آنها هیچ دستورالعملی را شامل نمی شوند؛ در حالی که برخی شامل دستورالعمل های مفید و همچنین نموداری برای زمان و دمای مناسب هستند. اکثر کاغذهای سابلیمیشن یک واترمارک یا رنگ در یک گوشه دارند تا بدانید از کدام طرف استفاده کنید. چیزهایی مانند زمان خشک شدن و ضخامت برای کاغذ سابلیمیشن واقعا مهم نیستند.

البته برخی شرکت های سودجو اقدام به تولید کاغذهای سابلیمیشن بی کیفیت کرده اند که با قیمت های پایین تری به فروش میرسند، برخی از افرادی که به تازگی کار خود را در زمینه چاپ شروع کرده اند برای سود بیشتر از این کاغذها خریداری می کنند و در نهایت متوجه کیفیت پایین چاپ خواهند شد. استفاده از کاغذ چاپ سابلیمیشن خوب یکی از مهمترین عوامل موثر در کیفیت چاپ می باشد، حتی بیشتر از جوهر چاپ.


کاغذ چاپ سابلیمیشن مناسب


چگونه کاغذ سابلیمیشن مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین نوع کاغذ سابلیمیشن که باید استفاده کنید بستگی به بستری دارد که قرار است روی آن چاپ انجام دهید. در حال حاضر، گرم های بسیاری از کاغذ سابلیمیشن در بازار موجود هستند، کاغذ سابلیمیشن 60gsm، 70gsm، 80gsm، 100gsm و 120gsm. برای بسیاری از افرادی که به تازگی کار خود را در این حوزه شروع کرده اند نکاتی را برای انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن شرح داده ایم:

•         سرعت چاپ: کیفیت کاغذی که قرار است تولید شود به سرعت چاپ آن بستگی دارد، هرچه سرعت چاپ بیشتر باشد، وزن کاغذ باید کمتر باشد. چروکیده شدن کاغذ بیشتر زمانی باعث ایجاد مشکل می شود که مستقیماً در زیر هدهای چاپ اتفاق بیفتد. کاغذهای سابلیمیشن برای زیرلایه های باز به گونه ای طراحی شده اند که جذب آب را در ساختار کاغذ کاهش دهند، از این رو سرعت چاپ بالاتر، وجود مشکل چروک شدن را از زیر هدهای چاپ دور می کند.

•         ظرفیت یا بارگیری جوهر: بارگیری جوهر عامل مهمی است زیرا با جذب آب توسط کاغذ مرتبط می باشد. از آنجایی که کاغذ سابلیمیشن آسیب پذیر است و به راحتی می تواند تحت تأثیر رطوبت قرار گیرد، بنابراین هر چه میزان ظرفیت جوهر بیشتر باشد، کاغذ باید سنگین تر باشد تا رطوبت جوهر را بدون مشکلاتی ماننی پیچ خوردگی چاپ بپذیرد.

•         رطوبت: در رطوبت کم، کاغذ جمع می شود و سمت چاپ قوس دار می شود، بنابراین اگر رطوبت محیط کمتر از 45٪ RH است باید کاغذ زیر 80 گرم را انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت ممکن است به هد دستگاه چاپ آسیب وارد شود. هنگامی که رطوبت بالاتر از 70% RH باشد، کاغذ سابلیمیشن بلافاصله رطوبت هوا را جذب می کند که باعث نرم شدن کاغذ و کاهش سفتی می شود، بنابراین کاغذ بالای 80 گرم برای شما بهتر خواهد بود و اگر از کاغذ کم وزن استفاده کنید، به دلیل سفتی و سختی پایین، چاپ روان آن بسیار دشوار خواهد بود.


کاغذ سابلیمیشن موجود در بازار به طور خاص برای فرآیند انتقال عمومی توسعه یافته است و به 3 بخش تقسیم شده اند: کاغذ خشک سریع، چسبنده و کاغذ نازک.

•         کاغذ سابلیمیشن سریع خشک شونده: این نوع کاغذ به سرعت پس از چاپ خشک می شود، می توان قدرت گرم و خشک کننده را تا حد زیادی کاهش داد تا هزینه کاهش یابد و رنگ تصویر شفاف شود.

•         کاغذ سابلیمیشن چسبنده: این نوع کاغذ چسبنده برای پارچه چروک شده طراحی شده است، کاغذ سابلیمیشن به پارچه ها می چسبد تا کیفیت آن تا حد زیادی بهبود یابد.

•         کاغذ سابلیمیشن نازک: این نوع کاغذ می تواند توسط برخی بخش های تخصصی برای کاهش هزینه استفاده شود. این نوع کاغذ دارای 60gsm، 70gsm و 80gsm است.


بهترین کاغذ سابلیمیشن کدام است؟

چاپ سابلیمیشن یکی از سودآورترین مشاغل در حال حاضر در بازار است و برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در این حوزه، باید ابزارهای مناسب را در اختیار داشته باشید. داشتن بهترین دستگاه چاپ سابلیمیشن و بهترین متریال برای چاپ کافی نیست، این چاپ همچنین به بهترین کاغذ سابلیمیشن نیاز دارد که بتواند جوهر سابلیمیشن را با کیفیت بالا منتقل کند، همچنین استفاده از بهترین کاغذ سابلیمیشن کیفیت نتیجه چاپ را بهبود می بخشد. در ادامه لیستی از بهترین کاغذهای چاپ سابلیمیشن را مشاهده خواهید کرد:

1-      کاغذ سابلیمیشن A-Sub یکی از کاغذهای سابلیمیشن با رتبه بالاست که دارای کیفیت بی عیب و نقصیست که به راحتی جوهر سابلیمیشن شما را با کیفیت بالا جذب کرده و حفظ می کند. این کاغذ سابلیمیشن در بسته بندی 110 برگ عرضه می شود و ورق ها در اندازه استاندارد 21.59 در 27.94 سانتی متر هستند که برای چاپ تصویر و متن مناسب است.

2-      کاغذ سابلیمیشن کوالا یکی از بهترین انتخاب ها در جامعه چاپ سابلیمیشن است که در دو اندازه وجود دارد، یک سایز کوچکتر با ابعاد 21.59 در 27.94 سانت و سایز بزرگتر با ابعاد 27.94 در 43.18 سانتی متر. کاغذ سابلیمیشن کوالا در مقایسه با سایر کاغذهای سابلیمیشن ضخیم تر و سنگین تر است و ضخامت آن از چین و چروک شدن جلوگیری می کند.

3-      کاغذ سابلیمیشن فارنهایت به دلیل داشتن پوشش کامل به عنوان بهترین کاغذ سابلیمیشن در دنیا شناخته میشود که کوتینگ آن در زمان تولید کاغذ در کارخانه انجام می شود. این ویژگی باعث می شود تا کیفیت چاپ سابلیمیشن افزایش پیدا کند، زیرا میزان نفوذ جوهر به داخل کاغذ را کاهش داده و حداکثر مقدار آن به مدیای چاپ انتقال می یابد و در مصرف جوهر صرفه جویی می شود. همچنین کاغذ سابلیمیشن فارنهایت اندازه های مختلفی دارد که تا عرض 320 سانتی متر را پوشش میدهد و ضخامت این کاغذهای انتقال از 40 تا 110 گرم نیز متفاوت می باشد.

چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
در مورد اینكه استفاده از چه نوع هدی برای چاپ سابلیمیشن مناسب است بحث های زیادی مطرح هست و متاسفانه بسیاری از همكاران فروشنده دستگاه فقط نوع دستگاه و هدی كه خود موجود دارند را به خریداران پیشنهاد می دهند.
نحوه تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن
نحوه تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن
برای تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن در ابتدا باید سعی کنید دستگاه چاپ پارچه خود را تا حد امکان بدون گرد و غبار و پرز نگه دارید، این تقریباً برای هر قطعه ای از دستگاه های چاپ صادق است، گرد و غبار می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند.
تفاوت بنر و فلکس چیست ؟
تفاوت بنر و فلکس چیست ؟
همه ما با تبلیغات بنری آشنا هستیم و انواع بنرهای چاپ شده را در سراسر شهر دیده ایم، همچنین نام بنر و فلکس به گوشمان خورده است، اما بسیاری از مردم نمیدانند که این دو ماده متفاوت هستند.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده