چاپ صفحه تخت یا چاپ فلت بد یکی از محبوب ترین روش های چاپ است و به طور گسترده ای برای چاپ روی هر سطح صافی استفاده می شود. دستگاه های چاپ فلت بد به صورتیست که یک سطح صاف برای قرارگیری مدیا روی آن دارد که می تواند اندازه های مختلفی داشته باشد و اندازه های استاندارد عرض آن 130، 250 300سانتی متر می باشند.

در آغاز دهه 1900، چاپ صفحه تخت به روشی مقرون به صرفه و بهبود یافته برای چاپ پارچه های تزئینی تبدیل شد و امروزه با تولید دستگاه های فلت بد پیشرفته امکان چاپ روی هر جسمی فراهم شده است.


دستگاه چاپ فلت بد یووی

همانطور که از نام این دستگاه چاپ مشخص است، از جوهرهای یووی برای چاپ توسط آنها استفاده می شود و با عبور از زیر نور ماوراء بنفش در جای خود ثابت می شوند. دستگاه چاپ فلت بد یووی می تواند روی سطوحی مانند پلاستیک، چوب، سرامیک، سنگ، شیشه و بسیاری دیگر چاپ انجام دهد؛ نکته مهم برای انتخاب مدیا برای این نوع دستگاه های چاپ این است که لزومی برای صاف و هموار بودن بستر چاپ وجود ندارد. معرفی و رواج استفاده از دستگاه چاپ تخت UV صنعت چاپ را کاملا متحول کرده است؛ در حالی که نوآوری اولیه این تکنیک چاپ به فضای فیزیکی قابل توجه و بودجه ای برای مطابقت نیاز داشت، تکامل تولیدکنندگان معتبر، امکان معرفی راه حل های مقرون به صرفه با گزینه های مسطح کوچک را به عنوان یک جایگزین ابتدایی فراهم کرده است.


مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد

دلایل زیادی وجود دارد که چرا چاپ صفحه تخت روشی بسیار خوب برای چاپ انواع محصولات است؛ فروشگاه های چاپ متوجه شده اند که در حال حاضر فناوری چاپ فلت بد مقرون به صرفه تر و همه کاره تر از همیشه است و فرصتی را برای تحقق سریع بازگشت سرمایه و در نهایت دستیابی به سود قابل توجه ارائه می دهد.

مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد عبارتند از:


استفاده از دستگاه چاپ فلت بد


1-      مقرون به صرفه بودن روش چاپ صفحه تخت

قیمت پایین چاپ فلت بد از مزیت های این نوع چاپ است که برای چاپ روی پارچه ها مناسب است، علاوه بر این چاپ صفحه تخت روشی مقرون به صرفه برای چاپ طرح بر روی پارچه هایی مانند حوله ها، ژرسه، ساتن ابریشمی و سایر جنس ها است. از آنجایی که چاپ فلت بد روشیست که نیاز به ساخت صفحه نمایش برای همه رنگ های مورد استفاده دارد، بهتر است برای سفارشات با حجم زیاد استفاده شود؛ هر چه تعداد چاپ مورد نیاز بیشتر باشد، قیمت چاپ پایین تر خواهد آمد.


2-      تطبیق پذیری چاپ فلت بد

تطبیق پذیری مزیت دیگر دستگاه چاپ فلت بد می باشد، این دستگاه برای چاپ روی هرگونه مدیایی راحت است. چاپ روی صفحه تخت همه کاره ترین روش چاپ است، چاپ فلت بد تقریباً بر روی انواع سطوح از جمله پارچه، پلاستیک، چوب، فلز و غیره قابل انجام است. چاپ صفحه تخت می تواند انواع اندازه های طراحی را برای تمام اندازه های مدیای مورد استفاده در فناوری چاپ ایجاد کند. این به دلیل وجود تخت با قابلیت مکش و حرکت هدهای چاپ دستگاه به صورن طولی و عرضی می باشد. این مزیت باعث می شود که برای چاپ روی لوازم تبلیغاتی مانند لیوان نیازی به دستگاه چاپ سابلیمیشن و برگرداندن طرح نداشته باشید.


3-      دوام و ماندگاری چاپ فلت بد

دوام و ماندگاری طولانی از مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد است، برای ضخامت و ترکیب جوهر مورد استفاده در چاپ صفحه تخت، محصول طراحی شده با این روش می تواند در شرایط بدتری نسبت به سایر روش های چاپ بدون از دست دادن کیفیت ماندگاری داشته باشد.


4-      جوهرهای مختلف و رنگ های بیشتر

چاپ فلت بد برای هر نوع جوهر دلخواه و هر سیستم جوهر در دسترس است؛ با ضخامت بیشتر جوهر نسبت به سایر روش های چاپ لارج فرمت، چاپ صفحه تخت می تواند طرح های مختلفی را اجرا کند. چاپ صفحه تخت قادر به چاپ بیش از 12 رنگ است و با استفاده از جوهرهای یووی که مستقل از نوع مدیای چاپ هستند روی هر جنسی قابلیت چاپ را دارد. همچنین این نوع جوهرها با استفاده از نور ماوراءبنفش به سرعت خشک می شوند و در برابر هر آب و هوایی مقاومند.


مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد


5-      نتایج بهتر در چاپ صفحه تخت

ارائه نتایج با کیفیت از مهمترین مزایای چاپ فلت بد است؛ دستگاه های چاپ صفحه تخت چاپ طرح های پیشرفته ای با ثبت بهبود یافته، رنگ های مختلف و اندازه های افزایش یافته را ممکن می کنند. می توان گفت چاپ فلت بد، چاپ سیلک دستی خودکار با صفحه نمایش خاص است که برای هر طرح و رنگ طراحی شده است. یک دستگاه چاپ فلت بد یک انتخاب ایده آل برای چاپ خطوط ظریف در کل سطوح است، این ویژگی دستگاه چاپ را قادر می سازد تا ریزترین جزئیات یا شدت رنگ و حجم را که با روش های دیگر چاپ در دسترس نیست برجسته کند.

چاپ صفحه تخت از وضوح و صافی طراحی بهتری نسبت به سایر روش های چاپ برخوردار است و اجازه می دهد تا طرح های مهم مانند خطوط ظریف و نقطه ها روی مدیای چاپ به طور کامل و واضح مشخص شوند، بنابراین چاپ صفحه تخت باعث می شود که نتیجه چاپ شده به طور کامل با طراحی مشتری مطابقت داشته باشد.


6-      ضایعات کمتر چاپ فلت بد

ضایعات کمتر مزیت دیگر استفاده از دستگاه چاپ صفحه تخت است، هدر رفت رنگ کمتری در این نوع چاپ برای جوهری  که به صورت دستی روی صفحه تخت ارائه می شود، وجود دارد. در حالی که در بسیاری از روش های چاپ هدر رفتن جوهر بیشتری وجود دارد زیرا رنگ به طور خودکار منتقل می شود.


7-      اندازه گیری طراحی های مختلف

اندازه گیری های مختلف طراحی مزیت چاپ روی صفحه تخت است، مهم ترین نوآوری این نوع چاپ ادغام آن با دستگاه های چاپ افست نیمه چرخشی است. بنابراین فرآیند چاپ فلت بد می تواند انواع اندازه گیری های طراحی را برای مدیاها با اندازه های مختلف مورد استفاده توسعه دهد.


8-      کاربرد آسان دستگاه چاپ فلت بد

عملکرد آسان یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد است؛ آماده سازی مدیا و طراحی برای فرآیند چاپ فلت بد آسان است و نمایش هر صفحه چاپ شده معمولاً 30 دقیقه طول می کشد. برای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد هیچ مهارت تخصصی مورد نیاز نیست، اما شرکت فرارنگ آموزش نصب و استفاده از این دستگاه را ارائه می دهد تا این امکان را داشته باشید که چاپ خود را به راحتی انجام داده و از چاپگر خود به راحتی و در طولانی مدت نگهداری کنید.

تفاوت دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی
تفاوت دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی
چاپ سابلیمیشن و چاپ یووی هر دو از فناوری جوهرافشان چاپ دیجیتال استفاده می کنند و شباهت های بسیاری به هم دارند. برای علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار در حوزه چاپ با بالاترین کیفیت یا ارائه کالاهایی که نیاز به سفارشی سازی دارند، دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی گزینه های مناسبی هستند.
گارانتی طلائی فرارنگ چیست ؟
گارانتی طلائی فرارنگ چیست ؟
همانطور که مطلع هستید شرکت فرارنگ تنها شرکتی در میان فروشندگان دستگاه های چاپ عریض ( دستگاه های چاپ بنر و چاپ پارچه صنعتی ) می باشد که بخش فنی و خدمات پس از فروش تخصصی و مجزا دارد و در طی 18 سال
مفهوم پیکولیتر در مورد جوهر چاپ
مفهوم پیکولیتر در مورد جوهر چاپ
یک پیکو لیتر برابر با یک تریلیونیوم ( یک میلیونیوم یک میلیون ، یا10 به توان 12 ) یک لیتر می باشد که به صورت ارقامی با00000000001 /0 برابری می کند.پسوند پیکو اشاره به
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده