بنرها ابزارهای بازاریابی موثری برای انتشار پیام در مورد موضوع مورد نظر شما هستند، آنها نمونه خوب و بزرگی از یک تبلیغات هستند که برند شما را به شکلی چشم نواز نشان می دهند. بنرها از متریال متفاوتی ساخته می شوند و نوع متریال هر بنر بر ظاهر و نتیجه چاپی تاثیر داشته که برای جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد.

به طور کلی، چهار نوع ماده در دستگاه های چاپ بنر استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، در زمان خرید دقت کنید که بنر انتخابی باید بادوام و کاربردی باشد تا ارزش سرمایه گذاری شما را داشته باشد.


مزایای استفاده از دستگاه چاپ بنر

1. بنرها به جای اینکه به طور جداگانه به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند، به شما کمک می کنند تا مورد توجه تعداد زیادی از رهگذران قرار بگیرید. در حالی که می توان یک بروشور را خرد کرد و دور انداخت، تبلیغات اینترنتی را می توان نادیده گرفت و تبلیغات در تلویزیون را می توان به کانال دیگری تغییر داد، یک بنر همواره در موقعیت خود باقی می ماند.

2. اندازه بزرگ یک بنر آن را قدرتمند و از فواصل دور قابل مشاهده می کند، از طرفی خواندن بنر نیازی به پرت کردن حواس شخص از کار ندارد. در عوض در مسیر راه، هر فردی که از کنار آن میگذرد، می تواند پیام منتقل شده را بخواند و درک کند.

3. با استفاده از چاپ بنر می توانید از قدرت مکان های مختلف استفاده کنید، چه در بالای ساختمان های بلند، چه در چهارراه ها یا در گذرگاه های پرتردد؛ بنرها را می توان در هر مکانی بسته به اندازه و وزن آن قرار داد.

4. فضایی برای تبلیغات بنری را می توان برای دوره های زمانی مختلف خریداری کرد، بنرها در طول روز و در تمام مدت تعیین شده ثابت می مانند و مسئولیت خود را به شیوه ای بی وقفه انجام می دهند.


انواع متریال برای چاپ بنر


انواع متریال برای چاپ بنر

هر کدام از متریال مورد استفاده برای چاپ بنر ویژگی های متمایزی دارند و مجموعه خاصی از مزایای ارائه شده بر کیفیت چاپ بنر تاثیر گذارند. انتخاب متریال تعیین می کند که چاپ بنر چگونه به نظر برسد، یک انتخاب اشتباه می تواند اثربخشی این ابزار بازاریابی را کاهش دهد. قبل از انتخاب متریال، مطمئن شوید که طراحی بنر، جایی که از آن استفاده می کنید، مخاطبان هدف و شرایط آب و هوایی مکان بنر را در نظر گرفته اید. از آنجایی که می خواهید بنرتان برای مدت طولانی و حتی سال آینده باقی بماند، مواد تشکیل دهنده آن انتخاب مهمی است؛ این مواد عبارتند از:

1-     وینیل Vinyl

وینیل محبوب ترین نوع بنر در بین مردم می باشد زیرا علاوه بر اینکه برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی مناسب است، چاپ بنر وینیل در مقایسه با سایر متریال گزینه مقرون به صرفه ای نیز می باشد. بنر وینیل می تواند از 4 متر تا 15 متر بدون درز طول داشته باشد و ویژگی هایی همچون ضد آب بودن، مقاومت در برابر محو شدگی و دوام بالا دارد که رنگ ها روی آن به صورت پویا زنده چاپ می شود. وینیل جنسی سخت دارد و به همین دلیل در فضای باز و در شرایط آب و هوایی مختلف ماندگاری بالایی دارد، البته وزن سبک این ماده باعث می شود که به راحتی قابل حمل نیز باشد.

چاپ بنر روی وینیل این امکان را می دهد که هر طرحی با هر رنگی که مد نظر دارید را پیاده سازی کنید و حتی چاپ متن های ریز و رنگ های زنده در آن قابل اجراست. تنها موردی که می توان به عنوان مشکل این جنس ماده در نظر گرفت، این است که اگر برای مدتی در انبار نگهداری شود، به مرور زمان چروک می شود.


2-     مش Mesh

بنرهایی با متریال مش توسط ورق های 280گرمی وینیل چاپ می شوند؛ این نوع بنرها الیاف های متقاطعی دارند که با ایجاد منافذی در سطح بنر علاوه بر افزایش مقاومت در برابر باد و باران های شدید، استحکام بنر را نیز افزایش می دهد. با استفاده از متریال مش می توانید بنر چاپ شده خود را در هر مکانی، حتی محیط های مرتفع یا بادخیز قرار دهید علاوه بر این مزیت، مش طول عمر بیشتری نسبت به وینیل دارد اما به همان نسبت هزینه چاپ بنر مش نیز بالاتر خواهد بود.


انواع متریال چاپ بنر


3-     پارچه پلی استر Polyester Fabric

پارچه پلی استر یک انتخاب عالی برای ساخت بنر برای محیط های داخلی و خارجی است. برخلاف سایر مواد که به صورت دیجیتالی چاپ می شوند، پلی استر با استفاده از دستگاه چاپ سابلیمیشن چاپ می شود؛ جوهر به جای اینکه روی سطح بماند از آن عبور کرده و به تار و پود پارچه نفوذ می کند. پارچه های پلی استر در کنار چاپ های پویا و روشن ظاهری با کیفیت به بنر می بخشند، مهمترین ویژگی این ماده این است که در برابر خش مقاوم بوده، قابل شستشو می باشد و به دلیل وزن سبکی که دارد می تواند به دفعات متعددی استفاده شود. همچنین دو گزینه پارچه پلی استر برای چاپ بنر وجود دارد، پارچه نرم متداول ترین نوع مورد استفاده است، در حالی که از ساتن برای ارائه روکش براق تر استفاده می شود.


4-     بوم یا برزنت Canvas

اگر بنری را فقط برای نصب در فضای داخلی چاپ می کنید، بوم انتخاب مناسبی به عنوان متریال پایه است. کیفیت بنرهای برزنت می تواند سال ها دوام بیاورند اما در صورتی که از این بنرها در فضای باز استفاده نکنید تا کیفیت متن و تصاویر چاپ شده حفظ شود. بافت یک بنر بوم شبیه به یک بوم نقاشی بوده و معمولا برای پس زمینه ها و نمایش مطلبی با کیفیت بالا استفاده می شود. بنرهای جنس بوم را می توان به اندازه 130 در 300 سانتی متر چاپ کرد و می توان آن را با استفاده از سجاف های دوخته شده، گیره ها و استندهای میله ای نصب کرد؛ روکش نیمه براق این متریال سنگین جلوه ای حرفه ای به بنر می دهد، آنها درخشش کافی برای برجسته شدن دارند، اما نه آنقدر که باعث انعکاس شوند. اگر می خواهید چاپ بنر با وضوح بالا و جذابیت بصری انجام دهید، طرح خود را روی بوم چاپ کنید.

آشنایی با روش های چاپ
آشنایی با روش های چاپ
طبقه بندی روش های چاپ در چند گروه معین، موجب میشود که بدون سرگردانی در انواع و اقسام ماشین آلات و تفاوت آنها از نظر ابعاد، کاربرد، تجهیزات جانبی و سطح اتوماسیون و... بتوانیم درک روشنی از مفهوم چاپ و ساختار همه ماشین های چاپ به دست آوریم.
مشکلات و ایرادات رایج در چاپ سابلیمیشن پارچه
مشکلات و ایرادات رایج در چاپ سابلیمیشن پارچه
یکی از مشکلات آزار دهنده که گاهی اپراتورهای دستگاه چاپ سابلیمیشن را کلافه میکند گرفتگی هد در وسط کار چاپی میباشد، که علاوه بر خراب کردن مقدار زیادی از کاغذ چاپ شده و هد رفت جوهر سابلیمیشن ( برای تمیز کردن هدها ) باعث از دست رفتن زمان زیادی هنگام چاپ میشود . اصلی ترین علت این مشکل استفاده از جوهرهای ازران قیمت و نامناسب میباشد که بصورت درست و علمی تولید نشده اند و کیفیت یکدست و مناسبی ندارند.
چاپ مستقیم DTG تیشرت چیست ؟
چاپ مستقیم DTG تیشرت چیست ؟
چاپ مستقیم روی لباس DTG( Dircet To Garment ) یک فرآیند چاپ بر روی منسوجات با استفاده از تکنولوژی تخصصی جوهر افشان آبی است. چاپگرهای DTG معمولاً دارای صفحه ای هستند که برای نگه داشتن لباس در یک موقعیت ثابت طراحی شده است و جوهرهای چاپگر توسط هد چاپ بر روی پارچه ریخته یا پاشیده می شوند. DTG معمولاً مستلزم این
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده