تجارت چاپ مطمئن با هوش مصنوعی 

آموزش هوش مصنوعی فتوشاپ

هوش مصنوعی مزایای متعددی را برای کسب و کارهای امروزی از نظر بهره وری ارائه می دهد.

شاید به سختی متوجه آن شویم، اما هوش مصنوعی (AI) به طور فزاینده ای در هر گوشه از زندگی ما وجود دارد. از الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، تصحیح خودکار، برنامه‌ریزی چرخه شستشو یا حتی درخواست از الکسا برای پخش موسیقی آرامش‌بخش. هوش مصنوعی بسیار خود را در فعالیت های روزانه ما درگیر کرده است.

طبق آمارهای موجود استفاده از هوش مصنوعی در چهار سال گذشته تقریباً 270٪ رشد کرده است . اختلال اخیر فناوری در سراسر جهان باعث افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی شده است تا به ما در مقابله با شرایط غیرقابل پیش بینی و افزایش ارتباطات از راه دور کمک کند. در کسب و کار، به روز نگه داشتن توانایی هوش مصنوعی برای بهبود بهره وری و کیفیت خروجی و در عین حال کاهش زمان از کار افتادگی و هزینه ها حیاتی است.

یکی از دسترس ترین کاربردهای هوش مصنوعی استفاده از آن در نرم افزارهای طراحی گرافیکی و نرم افزارهای طراحی میباشد که از جمله پرکاربردترین های این نرم افزارهای میتوان به برنامه هایی نظیر فتوشاپ ، فری هند ، کورل دراو ، ایلیستراتور و ... اشاره کرد و یا نرم افزارهای طراحی سه بعدی 3D مانند تریدی مکس ، مایا ، بلندر ، اتوکد ، رویت ، راینو و ... نیز در نسخه های جدید خود از هوش مصنوعی بهره میبرند .

به طور مثال هوش مصنوعی میتواند در نرم افزارهای طراحی سه بعدی محاسباتی نطیر ادامه حرکت یک سوژه و یا تغییرات نوری روی اشیا و یا اتفاقات فیزیکی را بازسازی و طراحی کند مثلا شبیه سازی تصادف یک خودرو با تمامی شکل ظاهری آن و آسیب های وارده و شکل نهایی خودرو بعد از تصادف را با قوانین نوری و فیزیک انجام دهد

ویا در نرم افزازی مثل فتوشاپ هنگام بزرگ سازی یک تصویر ، ادامه آیتم ها و سوژه را بازسازی کند و در وقت طراح صرفه جویی زیادی انجام دهد و در بسیاری مواقع تصویر بزرگ شده توسط هوش مصنوعی Ai ظرف چند ثانیه به مراتب از تصویری که یک طراح حرفه ای با صرف حدود یک ساعت وقت طبیعی تر و جذابتر بوده است .

آموزش هوش مصنوعی

برای مشاهده نمونه های بیشتر کاربرد هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ میتوانید این مطلب را مطالعه نمائید .

استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه ها

کار از راه دور اینجا باقی مانده است و کارمندان در همه بخش ها به دنبال انعطاف پذیری بیشتر در مورد زمان، مکان و نحوه کار هستند. با این وجود، با تحرک بیشتر، خطرات امنیتی بیشتری به همراه دارد و کسب و کارها به کمک نیاز دارند.

ارتباطات دیجیتال در حال افزایش است و تقاضای فزاینده ای برای دیجیتالی کردن ایمن و کارآمد اسناد و گردش کار وجود دارد. علاوه بر این، حجم چاپ به شدت کاهش یافته است و شرکت ها به سرعت به اهمیت به حداقل رساندن ضایعات و هزینه ها پی برده اند.

اینجاست که هوش مصنوعی به کمک صنعت چاپ می آید.

در زمینه دستگاههای چاپ دیجیتال صنعتی نظیر دستگاههای چاپ پارچه و سابلیمیشن ، ماشین آلات چاپ بنر و فلکس و یا دستگاههای چاپ یووی هم به طور مثال هوش مصنوعی میتواند در فرآیند پروفایل سازی کمک شایانی به تنظیمات نرم افزارهای ریپ Rip انجام دهد که این نرم افزارهای محاسبات مربوط به میزان پاشش جوهر و ترکیب رنگها را انجام میدهند . 

جهت آشنایی بیشتر با نرم افزارهای ریپ دستگاههای چاپ دیجیتال میتوانید این مطلب را مطالعه نمائید . 

با این فرایند هزینه تمام شده چاپ برای چاپخانه به مراتب کاهش میابد و علاوه بر آن کیفیت چاپ افزایش یافته و رنگها دقیقا مطابق با فایل های مورد نظر اپراتور چاپ شوند .

اتوماسیون دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می دهد تا با حذف کارهای تکراری مانند ورود داده ها، زمان ارزشمند خود را آزاد کنند. اکنون می توان یک فایل را به سرعت اسکن کرد و داده ها را بدون نیاز به مداخله انسانی استخراج کرد. این ابزار ساده و در عین حال قدرتمند هم زمان چرخش و هم خطاهای انسانی را کاهش می دهد.

  TASKalfa 3554ciنمونه ای از کاربرد هوش مصنوعی در دستگاه 

توانایی نظارت بر فعالیت های چاپی و تأیید دسترسی کاربران شبکه به روشی سریع تر و آسان تر، به طور قابل توجهی امنیت داده های سازمانی را تقویت کرده است.

علاوه بر این، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده و خود تشخیصی به معنای ضایعات کمتر و خرابی چاپگر کمتر است. این رویکرد پیشگیرانه تضمین می کند که چیزهای کوچک از خودشان مراقبت می کنند و زمانی را برای نیروی کار شما باقی می گذارد تا روی اولویت های مهم تر تمرکز کنند.

1. وضوح فوق العاده

ویژگی وضوح فوق العاده داده های چاپ با وضوح پایین را برای خروجی واضح تر و حرفه ای تر افزایش می دهد. تصاویر پیکسلی برای ایجاد اسناد و تصاویر جذاب تر و زیباتر می شوند. این برای کسانی که در بازاریابی هستند که تقاضای زیادی برای محصولات با کیفیت بالا مانند بروشورها و مجلات وجود دارد، ایده آل است.

تنها با کلیک یک دکمه می توانید کیفیت تصویر را تا حد زیادی افزایش دهید و در زمان و انرژی صرف شده به صورت دستی کیفیت تصویر را افزایش دهید. این فناوری جدید اطلاعاتی را از تصاویری که از قبل در یک پایگاه داده داخلی وجود دارد می گیرد و از آن برای تبدیل تصویر از وضوح پایین به وضوح بالاتر استفاده می کند و در کسری از زمان معمول، چاپ های با کیفیتی ایجاد می کند. در نهایت این به معنای افزایش بهره وری در عین بهبود حرفه ای بودن کلی محصول است.

2. تجربه کاربری پیشرفته و ابزار دست خط

ابزار دست‌نویس پیشرفت‌های عمده‌ای را در تجربه کاربر ارائه می‌دهد و بهبود یا برجسته کردن یادداشت‌های دست‌نویس روی سند اصلی یا حذف کامل آنها را آسان‌تر می‌کند. پیامدهای این امر عبارتند از: صرفه جویی در زمان، و ظرفیت بیشتر برای اشتراک گذاری اطلاعات. این امر به ویژه در بخش آموزش مفید خواهد بود ، جایی که اسکن اسناد، تصحیح و یادداشت برداری برای دانش آموزان و معلمان امری اجتناب ناپذیر است. این ویژگی همچنین ارزش افزوده ای در لجستیک ایجاد می کند ، جایی که دستورالعمل های نوشته شده در مورد سفارش ها و فاکتورها هنوز رایج هستند. کپی‌های فیزیکی اسناد را می‌توان به اشتراک گذاشت، توزیع کرد و روی آن نوشت، همه اینها در حالی که مقدار قابل توجهی در زمان و هزینه‌های چاپ صرفه‌جویی می‌شود.

آموزش هوش مصنوعی

مزایای هوش مصنوعی در چاپ

نفوذ روزافزون هوش مصنوعی غیرقابل انکار است. این بخشی از چشم انداز در حال تغییر زندگی حرفه ای ما است و کار با این محیط در حال تغییر به نفع ماست. همانطور که بحث شد، مزایای هوش مصنوعی بسیار زیاد است: زمان کار بیشتر، هزینه های کمتر و امنیت بهتر را فراهم می کند، در حالی که بهره وری و کیفیت خروجی کلی را بهبود می بخشد.

موفقیت کسب و کار در عصر دیجیتال تا حد زیادی با قابلیت های هوش مصنوعی تعریف می شود. کسانی که هوش مصنوعی را به درستی دریافت می کنند، می خواهند یک جریان ارزش کاملاً جدید برای سازمان خود ایجاد کنند.

به زودی شاهد حضور گسترده هوش مصنوعی در صنعت چاپ خواهیم بود که این امر سبب بهبود هرچه بیشتر کیفیت چاپ و کاهش زمان پروسه چاپ خواهد شد و البته متاسفانه ممکن است به بیکار شدن بخش بزرگی از طراحان و ناظرین چاپ و  اپراتورهای چاپ منجر شود .

نویسنده : مهران شاغلانی ( مدیر فنی فرارنگ تبلیغ )

تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
جهت آشنایی هرچه بیشتر شما همکاران گرامی با انواع دستگاه های لارج فرمت و بخصوص با دستگاههای خانواده عظیم کارخانجات ویت کالر( شرکت فرارنگ نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش Witcolor در ایران می باشد ) بر آن شدیم تا در یک نگاه اجمالی به
انواع متریال برای چاپ بنر
انواع متریال برای چاپ بنر
بنرها ابزارهای بازاریابی موثری برای انتشار پیام در مورد موضوع مورد نظر شما هستند، آنها نمونه خوب و بزرگی از یک تبلیغات هستند که برند شما را به شکلی چشم نواز نشان می دهند. بنرها از متریال متفاوتی ساخته می شوند و نوع متریال هر بنر بر ظاهر و نتیجه چاپی تاثیر داشته که برای جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد.
چاپ افست چیست؟
چاپ افست چیست؟
نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان بر می گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می ‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه ‌است. در چاپ افست نخست آن چه را که باید چاپ شود بر روی صفحه ‌ای
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده