از آنجایی که استانداردهای فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت هستند، بسیاری از ما تصور می کنیم که دنیای چاپ بسیار عقب مانده است، به خصوص با ظهور رسانه های اجتماعی. اما هنوز چاپ راه درازی در پیش دارد زیرا فناوری به آن دامن می زند و اجازه نمی دهد این صنعت زیبا از تکنولوژی روز دنیا عقب بماند.

با تغییر مداوم در استفاده، چاپ در همه جا وجود دارد، از بنرهای کنار جاده گرفته تا کتاب و بروشور، از این رو چاپ هنوز بخش وسیعی از دنیای رسانه را شامل  می شود.

برای رساندن یا انتقال پیام های تبلیغاتی  در سراسر جهان و  در میان تکنیک‌های مختلف دیگر، چاپ ماوراء بنفش (UV) بی سر و صدا به عنوان یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های چاپ ظاهر شده است که کسب‌وکارهای بیشتری با آن سازگار می‌شوند تا از رقبای خود سبقت بگیرند . پس آیا می توان گفت که این آینده صنعت بسته بندی و چاپ است؟

این فناوری یک روند رو به رشد در صنعت چاپ است که جایگزین چاپ سنتی تامپو ویا سیلک شده است. تفاوت عمده بین این دو این است که جوهر UV با استفاده از یک فرآیند فتو مکانیکی پردازش می شود که با استفاده از هدهای چاپگرها روی جسم پاشیده میشوند.

فرآیند فوتومکانیکی ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از بین می برد. همچنین، چاپ با فناوری UV به چاپگرها اجازه می دهد تا در محیط ایمن تر و تمیزتر به دلیل انتشار صفر حلال در فضای کارگاه چاپ کار کنند و همچنین حداقل آسیب تنفسی به اپراتور دستگاه چاپ وارد شود .

هر دستگاه چاپی که در آن نوری آب رنگ متمایل به بنفش را مشاهده کردید میتوانید نتیجه بگیرید که آن دستگاه از جوهرههای یووی برای چاپ استفاده میکند ( نگاه مستقیم به لامپ های یووی میتواند به چشم شما آسیب وارد کند و برای کار با دستگاههای چاپ یووی باید از عینک های مخصوص استفاده کرد )

دستگاه چاپ یووی

چاپ UV چیست؟

چاپ UV نوعی چاپ دیجیتال است که از نور ماوراء بنفش برای خشک کردن یا خشک کردن جوهر هنگام چاپ روی سطح استفاده می کند. همانطور که چاپگر جوهر را بر روی سطح یک جسم چاپ می کند، نورهای فرابنفش هدهارا دنبال میکنند  و فورا جوهر را "خشک می کنند" یا "سخت می کنند".

این فناوری قابلیت های چاپ مستقیم را در محدوده تقریباً نامحدودی از رسانه های سه بعدی ارائه می دهد و امکان سفارشی سازی آسان و سریع محصول را فراهم می کند.

به دلیل خشک شدن آنی جوهر یووی روی جسم این امکان فراهم میشود که بتوان روی تمامی اجسام حتی اجسام بسیار سیقلی مثل شیشه و فلزات ، چاپ مستقیم انجام داد .

این یکی از دلایلی است که چاپ ماوراء بنفش در شرکت های بسته بندی کاربرد زیادی پیدا کرده است .

جوهر UV مستقیماً روی جنس چاپ می شود و در معرض نور UV قرار می گیرد و بلافاصله از مایع به حالت جامد تبدیل می شود.

چاپ معمولی در مقابل چاپ ماوراء بنفش: چگونه کار می کند؟ 

روش‌های چاپ مرسوم از جوهرهایی استفاده می‌کنند که دارای حلال‌های خاصی هستند که پس از اعمال آنها بر روی مواد در طول فرآیند چاپ، در هوا تبخیر می‌شوند. تبخیر حلال ها جذب جوهر را در مواد تسهیل می کند و هنگامی که حلال ها تبخیر شدند، جوهر خشک می شود و یک تصویر دیجیتالی ایجاد می کند. این فرآیند ممکن است به پودرهای اسپری اضافی برای کمک به خشک شدن نیاز داشته باشد. علاوه بر این، این روش چاپ روی موادی مانند پلاستیک، اکریلیک یا فویل قابل استفاده نیست.

 یک فناوری نوظهور در صنعت بسته بندی و چاپ چاپ UV چاپ معمولی در مقابل چاپ ماوراء بنفش چیست: چگونه کار می کند؟ چاپ ماوراء بنفش (UV) - روش چاپ UV در صنعت داروسازی فناوری چاپ UV در صنعت بسته بندی مواد غذایی مزایای ناگفته چاپ UV خط پایین دیگر فناوری های صنعت چاپ و بسته بندی چاپ UV با استفاده از یک چاپگر LED UV انجام می شود که یک سری را حمل می کند. فرآیندهای سریع برای ایجاد یک چاپ جوهر روی مواد اعمال می شود و نورهای UV با طراحی خاص برای خشک کردن جوهر ساطع می شوند.

این فرآیند سریع است و شما در عرض چند ثانیه تصویر دیجیتال را دریافت می کنید. زمان چرخش در چاپ UV بسیار سریع است زیرا جوهرهای UV از طریق فرآیندهای فتوشیمیایی خشک می شوند. از آنجایی که تبخیر حلال ها به حداقل می رسد، تقریباً هیچ جوهی در محیط چاپخانه پخش نمی شود.

در خصوص جوهرهای چاپ یووی دونکته اصلی را باید مد نظر قرار داد یکی اینکه پیکولیتر و غلظت جوهر با هد پرینتر شما متناسب باشد و آسیبی به هد دستگاه وارد نکند ، دوم اینکه فرکانس خشک شدن جوهر با لامپ های دستگاه شما همخوانی داشته باشد ( معمولا از ال ای دی های  395 نانومتر در پرینترهای صنعتی استفاده میشود )

جوهر هارد Hard  و جوهر Soft سافت  UV چیست ؟

احتمالا تا کنون کلماتی مثل جوهر هارد و جوهر سافت به گوش شما خورده است ، به طور کلی جوهرهای یووی در دونوع ساخته میشوند ، جوهر های هارد بعد از خشک شدن سخت و بسیارفشرده میشوند و اگر جنس مورد چاپ منعطف باشد باعث ترک خورد و ریختن جوهر از روی جنس میشود در مقابل جوهرهای سافت یووی طوری طراحی شده اند که بعد از خشک شدن با لامپ یووی هم کمی خاصیت الاستیسیته و کشسانی خود را حفظ میکند و اگر روی اجسام کشسان و منعطف استفاده شوند با تا شدن و خم شدن جنس ترک نمیخورد و همچنان دوام خود را حفظ میکنند .

برای مثال برای چاپ روی سنگ ، چوب یا شیشه بهتر است از جوهر سخت استفاده شود و برای چاپ روی پرده زبرا ، باریسول ( سقف کشسان اسمان مجازی ) و یا چرم و بنر و فلکس بهتر است از جوهر سافت استفاده شود .

در مجموع میتوان گفت جوهر نرم برای تمامی اجناس قابل استفاده هست و جوهر هارد فقط برای اجسام سخت قابل استفاده است ، احتمال این فکر به ذهن شما میرسد خوب چرا از جوهر سافت فقط استفاده نکنیم ؟

در جواب باید گفت جوهر هارد دوام بیشتری بعد از چاپ دارد و بهتر است اگر مطمئن هستید جسم شما انعطافی ندارد از جوهر سخت استفاده کنید تا دوام بیشتری در مقابل عوام محیطی مثل سایش و ... را داشته باشد .

برخی شرکتهای سازنده ادعا میکنند که مرکب های یووی  دوکاره تولید میکنند که میتوان  جهت چاپ بر روی تمامی اجسام از آنها استفاده کرد ولی در واقع این جوهرها همان جوهر سافت هستند و بیشتر این ادعا جنبه تبلیغاتی دارد تا واقعیت . 

>>> جهت آشنایی با جوهرهای حرفه ای چاپ یووی ارائه شده توسط شرکت ما میتوانید اینجا را ملاحظه کنید .

جوهر یووی توشیبا

 انتخاب فناوری چاپ مناسب به آنها کمک می کند تا تفاوت بین چاپ واقعی و چاپ تصادفی که از طریق روش های چاپ مرسوم انجام می شود را پیدا کنند.

در این دنیای رقابتی که باید توجه بینندگان را به خود جلب کنید، استفاده از فناوری چاپ UV به لطف مزایای آن مانند سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در زمان، کیفیت برتر چاپ، ثبات در چاپ، می تواند شما را از سایر بازیگران صنعت متمایز کند. ، و انعطاف پذیری. صنعت چاپ دیجیتال با برنامه ها و فناوری های جدید، با ارائه راه حل های سفارشی و مقرون به صرفه، تحولات قابل توجهی را پشت سر می گذارد. با رونق اقتصاد جهانی، افزایش مصرف گرایی، ورود برندهای جهانی و نیاز به بازاریابی متفاوت یک محصول، فناوری چاپ UV مطمئناً آینده صنعت بسته بندی و چاپ است.

روش چاپ UV از نورهای فرابنفش برای خشک کردن جوهر در حین چاپ استفاده می کند. چاپگر جوهر را روی سطح ماده توزیع می کند و نورهای UV از پشت به دنبال آن هستند و جوهر را فوراً خشک می کنند. چاپ ماوراء بنفش در حال حاضر موضوعی پرطرفدار در بخش چاپ است و نسبت به چاپ معمولی پایدارتر است. این فناوری قابلیت های چاپ مستقیم را در محدوده تقریباً نامحدودی از رسانه های سه بعدی ارائه می دهد که امکان سفارشی سازی سریع و آسان محصول را فراهم می کند.

جوهر UV مستقیماً روی زیرلایه (مواد) چاپ می شود و هنگامی که جوهر در معرض نور UV قرار می گیرد، تقریباً بلافاصله از حالت مایع به جامد تبدیل می شود.

از آنجایی که حلال ها تبخیر بسیار کمی دارند و جوهر تقریباً به کاغذ جذب نمی شود، می توانید با استفاده از جوهرهای UV روی هر چیزی که می خواهید چاپ کنید. از آنجایی که جوهرهای UV بلافاصله خشک می شوند و هیچ VOC در محیط منتشر نمی کنند، چاپ UV یک فناوری سبز در نظر گرفته می شود، برای محیط زیست بی خطر است و مقدار ناچیزی از کربن باقی می گذارد.

چاپ هدایای تبلیغاتی

چاپ LED-UV نسخه پیشرفته فناوری چاپ UV است که طول موج را در طیف نور 385-395 نانومتر (نانو متر) تولید می کند. این چراغ نسبت به همتای خود ایمن تر است.

نتایج در مقایسه با چاپ UV سنتی بسیار موثر است. چاپ با LED UV قطعاً از بسیاری جهات کار بهتری است. اولاً، برخلاف روش چاپ UV، UV LED برای پخت جوهرها نیازی به لامپ های جیوه ای ندارد، بنابراین عدم وجود این ها باعث می شود که ایمن تر و ارزان تر باشد زیرا نور ساطع شده در محدوده UV-A قرار دارد و مانند همتای خود ایمن است.

ثانیا، مصرف برق کمتر از چاپ UV معمولی است. چاپ UV LED کیفیت طولانی مدتی را ارائه می دهد که هر کسب و کار لوکس به دنبال آن است. مصرف‌کنندگان می‌توانند بر روی محصولات چاپی نهایی، بهبود رنگ‌ها را با رنگ‌آمیزی با کیفیت بالا دریافت کنند که تأثیری ماندگار بر روی خریدار می‌گذارد.

زمان خشک شدن سریعتر زمان چرخش بهتری را به همراه دارد و آن را به یک فناوری چاپ قابل اعتماد برای صنایع داروسازی و FMCG تبدیل می کند. بهترین بخش این است که چاپ LED-UV سازگار با محیط زیست و فناوری سبز است زیرا هیچ انتشار VOC (ترکیب آلی فرار) در طول فرآیند چاپ وجود ندارد. شرکت‌ها برای راه‌اندازی واحدهای چاپ LED نیاز به هزینه کمتری برای زیرساخت‌ها دارند. علاوه بر این، مصرف کنندگان محصولی با کیفیت بهتر با روکش براق و براق دریافت می کنند.

کاربرد چاپ یووی در صنایع بسته بندی غذایی :

لامپ یووی دستگاه چاپ

فناوری چاپ UV در صنعت بسته بندی مواد غذایی UV دارویی شخصی‌سازی محصول یک تجارت بزرگ در سطح جهانی است و چاپ دیجیتال UV فرصتی عالی برای پاسخگویی به این

 تقاضا، افزایش فروش محصول و ماندن در رقابت است. روش‌های چاپ مرسوم مضر بودند، زیرا احتمال آلوده شدن مواد غذایی هنگام انتقال مواد جوهر به مواد غذایی داخل بسته‌بندی وجود داشت.

این جوهرها هرگز درمان نشدند و همیشه خطر آلودگی وجود داشت.

همچنین بسته بندی نهایی غذاها در حد استاندارد نبود. چاپ UV در صنعت بسته بندی مواد غذایی واقعا مثمر ثمر بوده است. جوهرهای ماوراء بنفش در طول فرآیند چاپ خشک می شوند و هیچ حلال مضری که می تواند مواد غذایی داخل بسته بندی را آلوده کند، باقی نمی گذارد. بیشتر و بیشتر تولیدکنندگان مواد غذایی در سراسر جهان از این روش برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می کنند و در عین حال استانداردهای باکیفیت را در مورد بسته بندی سفارشی اقلام غذایی حفظ می کنند.



مزایای ناگفته چاپ UV : 

بدون شک چاپ فرابنفش آینده صنعت چاپ و بسته بندی است.

 مقرون به صرفه است ، زیست محیطی است و مزایای کسب و کار مانند: گستره وسیع‌تر کاربردهای چاپ: ال‌ای‌دی‌ها برای لمس خنک هستند و خروجی حرارتی کمتری دارند.

به همین دلیل است که آنها دامنه وسیع تری از کاربردهای چاپی دارند. شما به راحتی می توانید روی بسترهای حساس به حرارت مانند ورق های خود چسب، اسلایدهای نازک یا مواد PVC کشیده چاپ کنید.

سریعتر از چاپ معمولی: چاپ UV بسیار سریعتر از چاپ معمولی است. لازم نیست منتظر بمانید تا جوهر خشک شود زیرا جوهر UV در طول فرآیند فتوشیمیایی خشک می شود. تقریباً آنی است.

مقرون به صرفه: می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید زیرا زمان خشک شدن سریع تری را ارائه می دهد. همانطور که محصول نهایی سریعتر خشک می شود، همیشه می توانید تعداد بیشتری را در زمان مورد نظر چاپ کنید. همچنین، هنگامی که بسته بندی با استفاده از این تکنیک چاپ می شود، مانند جوهرهای معمولی به هیچ پوشش آبی نیاز نیست.

کیفیت بالای رنگهای چاپ شده : چاپ UV رنگ پر جنب و جوش تری را ارائه می دهد زیرا نورهای UV زمانی را به جوهر نمی دهند تا در کاغذ/مواد خیس شود. چاپ واقعی عکس با استفاده از این تکنیک قابل دستیابی است. خط پایین چاپ UV یک روند صنعتی است. در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و در صنایع بیشتری کاربرد خواهد داشت. مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست همراه با طبیعت متنوع آن، چاپ UV مطمئناً آینده صنعت بسته بندی و چاپ است.

در فیلم های زیر میتوانید دستگاههای چاپ یووی رول به رول و فلتبد پیشرفته شرکت Wit-Color ( ویت کالر ) را در حال چاپ مشاهده کنید .

>>> جهت اطلاع از قیمت های این دستگاهها و شرایط فروش اقساطی میتوانید اینجا را ملاحظه نمائید .

اطلاعات کامل در مورد هدهای چاپ استار فایر آمریکایی
اطلاعات کامل در مورد هدهای چاپ استار فایر آمریکایی
بی تردید از تمامی کسانی که از پیشکسوتان صنعت چاپ فضای خارجی هستند زمانی که بپرسید اولین دستگاه چاپ بنر و فلکسی که شما داشته اید دارای چه نوع هدی بوده خواهند گفت هد اسپکترا
چاپ یووی و جوهر یووی چیست ؟
چاپ یووی و جوهر یووی چیست ؟
از آنجایی که استانداردهای فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت هستند، بسیاری از ما تصور می کنیم که دنیای چاپ بسیار عقب مانده است، به خصوص با ظهور رسانه های اجتماعی. اما هنوز چاپ راه درازی در پیش دارد زیرا فناوری به آن دامن می زند و اجازه نمی دهد این صنعت زیبا از تکنولوژی روز دنیا عقب بماند.
جوهرهای مورد استفاده در دستگاه های چاپ لارج فرمت
جوهرهای مورد استفاده در دستگاه های چاپ لارج فرمت
یکی از مهمترین مواد مصرفی چاپ که تاثیر بسیاری در کیفیت نتیجه دارد جوهر چاپ می باشد. پنج نوع اصلی از جوهرهای چاپ وجود دارد که در دستگاه های چاپ لارج فرمت استفاده می شود، اینکه کدام یک انتخاب مناسب تری است بستگی به محل استفاده از نتیجه چاپ شده دارد.
 هوشمند
با عرض سلام میخواستم اگه ممکنه در مورد چاپ هلیو و چاپ روی وسایلی که برای تیونینگ ماشین استفاده میشه مثل چاپ روی رینگ و چاپ قطعات تریم داخلی ماشین هم مطلب بذارید
 دفتر فنی صبا
واقعا ممنوم از مطالبی که میذارید لطفا در مورد آموزش کار با دستگاه چاپ بنر و آموزش اپراتوری دستگاه فلت بد هم مطلب بذارید
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده