جهت آشنایی هرچه بیشتر شما همکاران گرامی با انواع دستگاه های لارج فرمت و بخصوص با دستگاههای خانواده عظیم کارخانجات ویت کالر( شرکت فرارنگ نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش Witcolor در ایران می باشد ) بر آن شدیم تا در یک نگاه اجمالی به صورت ساده دستگاههای لارج فرمت را دسته بندی نمائیم .


شرکت Wit Color از جمله معدود شرکتهای انگشت شمار در سطح جهان است که با علم روز دنیا در حال پیشرفت می باشد و تمامی مدلهای مختلف دستگاههای چاپ عریض را ارائه می نماید . امیدواریم مطالب زیر برای شما مفید واقع شود .


دستگاه های چاپ پارچه و منسوجات Textile Printers :

این دسته از چاپگر ها که اختصاصا در تولیدات پارچه به کار می روند معمولا به صورت کاملا صنعتی و با سرعت بالا و اصطحلاک پایین طراحی و ساخته می شوند و در مواردی مثل تولید پارچه های سری و تولیدات پوشاک و تولید پرچم و پرده و ... کاربرد فراوان دارند و مزیت این دستگاهها به نسبت دستگاه های قدیمی پارچه این است که نیاز به زینک و سیلندر و ... جهت چاپ ندارند و محدودیتی از نظر مقدار تولید ندارند و کاملا دیجیتال هستند و با سرعت بسیار بالا قادر به تولید اولین محصول پس از طراحی می باشند ( حدود 5 دقیقه بعد از طراحی اولین نمونه آماده می باشد ).


فرارنگ مدل سابلیمیشن این دستگاه را ارائه و گارانتی مینماید که مجهز به هیتر بسیار پیشرفته است که تقریبا روی تمامی پارچه های نرمال موجود توانایی چاپ مستقیم را دارد و همچنین رنگ چاپ شده ماندگاری دائمی روی پارچه دارد .جهت مشاهده این دستگاه می توانید اینجا را ملاحظه فرمائید .


دستگاه های چاپ اکو سالونت Eco Solvent :

این دسته از چاپگر ها در واقع کیفیتی در حد چاپ ایندور ارائه می دهند ولی ماندگاری رنگ و دوام اجناسشان مانند اوت دور می باشد .


این چاپگرها قادر به چاپ روی تمامی متریال های اوت دور از قبیل بنر ، فلکس ، استیکر و .... می باشند و علاوه بر این روی اجناس خاص نیز از قبیل کاغذ دیواری ، کاغذ PP ، بوم نقاشی و .... توانایی چاپ با کیفیت بسیار بالا را دارند . معمولترین هد های این پرینترها اپسون ژاپن در دو نوع DX5 و DX7 می باشد که نوع DX7 جدیدتر میباشد و دارای سرعت بالاتر و گرفتگی هد کمتر در حین چاپ می باشند .جهت آگاهی از تفاوتهای این دو نوع هد اینجا را مطالعه نمائید .


مهم ترین ویژگیهای این نوع دستگاههای چاپ نداشتن بوی جوهر و همچنین گرفتگی هد بسیار کم و چاپ با کیفیت بالا می باشد. ضمن اینکه معمولا این دستگاههای چاپ در عرض های کوچکتر نیز قابل ارائه می باشد .


ایرادهای وارده به این دستگاهها یکی سرعت چاپ پائین می باشد ( که البته شرکت فرارنگ با وارد کردن دستگاههای دو هد ویت کالر به سرعت 60 متر مربع در ساعت دست یافته است که بالاترین سرعت در این نوع دستگاهها می باشد ) و دیگری هزینه تمام شده بالاتر میباشد که البته در سری دستگاههای ارائه شده توسط فرارنگ به دلیل نرم افزار بسیار قوی چاپ این هزینه تا حدودی کاهش یافته است .دستگاه های وارد شده از طرف شرکت فرارنگ تمامی از نوع هد پیشرفته اپسون DX5 New می باشند ، جهت آشنایی با این دستگاه ها می توانید اینجا را مطالعه نمائید.


دستگاه های چاپ یووی UV LED Printers :

این نسل از چاپگرها که جدیدترین چاپگرهای موجود می باشند در واقع همان چاپگرهای سالونت عادی و یا اکو سالونت میباشند که با تغییر ایجاد شده در آنها توانایی چاپ با جوهر های یووی را دارند .


این نسل از دستگاههای یووی در دو نوع عمده رول تو رول و نوع چاپ فلت بد ( چاپ روی اجسام سخت ) می باشند که البته اخیرا دستگاهی به نام هایبرید نیز عرضه می گردد که توان چاپ هد دو نوع را دارد .جهت آشنایی بیشتر با این دستگاههای یووی به این لینک ها مراجعه نمایید : دستگاه چاپ یووی رول تو رول ، دستگاه چاپ یووی فلت بد


جوهرهای یووی کیفیت بالاتر چاپ و شفافیت بیشتر هنگام چاپ را دارا هستند و مزیت دیگر آنها قابلیت چاپ روی برخی از انواع پارچه و همچنین چرم می باشد . که دلیل این امر توانایی خشک شدن بسیار سریع آن روی هر جنسی می باشد .


مهمترین نکته منفی در مورد این چاپگرها قیمت بالای جوهر آنها و بالا رفتن قیمت تمام شده میباشد که این امر باعث گردیده است این چاپگرها در ایران از استقبال کمتری بر خوردار باشند .شرکت فرارنگ توانایی تبدیل انواع چاپگر ها را به چاپگر یووی دارد .



دستگاه های چاپ سالونت Solvent Base Printers :

این دسته از چاپگر های بنر و فلکس در واقع همان سری از دستگاه هایی هستند که به نام عمومی دستگاه چاپ بنر در ایران شناخته می شوند و قدیمی ترین و اولین سری دستگاههای چاپ عریض در جهان می باشند .در سال های گذشته هد های این دستگاه ها پیشرفت زیادی کرده است و کیفیت چاپ آنها در برخی موارد نزدیک به چاپگر های اکو سالونت شده است و سرعت چاپ بالاتر رفته است .


مزیت اصلی این دستگاههای چاپ در برخی انواع قدیمی هد ، قیمت ارزان دستگاه چاپ و کلا قیمت تمام شده پایین و سرعت بالای چاپ آنهاست و معمولا در عرض 320 سانتیمتر و گاهی 520 سانتیمتر عرضه می گردند .از جمله معایب این دستگاه ها می توان به بوی زیاد جوهر چاپ و کیفیت پایین چاپ در مدل های قدیمی تر اشاره کرد .


شرکت فرارنگ به عنوان نماینده انحصاری ویت کالر ، در حال حاضر 9 نوع مختلف از این دستگاهها را وارد می نماید و اقدام به فروش و خدمات پس از فروش آنها می کند که همگی مجهز به جدید ترین هدها در نوع خود هستند و سرعت آنها در برخی مدل ها به 280 متر مربع در ساعت می رسد .


جهت آشنایی با مدلهای مختلف و مشخصات این دسته از دستگاه ها می توانید اینجا را ملاحظه نمائید .


تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
جهت آشنایی هرچه بیشتر شما همکاران گرامی با انواع دستگاه های لارج فرمت و بخصوص با دستگاههای خانواده عظیم کارخانجات ویت کالر( شرکت فرارنگ نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش Witcolor در ایران می باشد ) بر آن شدیم تا در یک نگاه اجمالی به
تنظیمات زنگ فایل برای چاپ در دستگاههای لارج فرمت دیجیتال
تنظیمات زنگ فایل برای چاپ در دستگاههای لارج فرمت دیجیتال
یکی از اصلی ترین مشکلات رنگ در چاپهای عریض با دستگاههای چاپ دیجیتال ، تفاوت رنگهای خروجی با فایل های طراحی شده در نرم افزارهای گرافیکی میباشد . حتما شما هم با مشکل متمایل به قرمز یا سبز بودن رنگهای خاکستری در چاپ مواجه شده اید
علت ترک خوردن طرح چاپ شده  روی  تیشرت به روش DTF
علت ترک خوردن طرح چاپ شده روی تیشرت به روش DTF
یکی از شایعترین مشکلات چاپ تیشرت به روش دی تی اف معمولا ترک خوردن عکس چاپ شده بعد از چاپ میباشد که این موضوع گاهی چند روز پس از چاپ اتفاق میافتد که موجب بروز خسارات جبران ناپذیری به تولیدی های تی شرت
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده