هد چاپگرهای عریض ریکو سری6 Ricoh Gen6 ، که آخرین نسل هد یووی صنعتی توسط شرکت ریکو ژاپن میباشد، در بازار تجاری ایران موجود می باشد و نسل جدیدی از هدهای موجود در بازار با نام تجاری ریکو جن 5 ( Ricoh Gen5 ) میباشند.


هد ریکو جن 6


مشخصات هد ریکو Gen6

هد چاپ ریکو Gen6 دارای 1280 نازل در چهار ردیف 150dpi است که به چاپ 600dpi با وضوح بالا دست می یابد و می تواند در 2 رنگ (اندازه قطره 5 pl) چاپ کند. هد ریکو سری 6 با ساختار پیشرفته ای که دارد با جوهرهای مبتنی بر آب، جوهرهای یووی UV و جوهر سالونت سازگار است و طول عمر بالایی دارد. در این مدل هد چاپ ریکو به طور خاص، سازگاری با جوهرهای بر پایه آب زیاد شده و عمر مفید MH5320/MH5340 بیش از دو برابر هدهای نسل قبلی MH5421/MH5441 ( ریکو جن 5 ) است.

این هد جوهرافشان با دوام بالا و سازگاری که دارد، کاربردهای با کیفیت بالا و بهره وری بالا را امکان پذیر می کند. کیفیت بالای نتیجه چاپی و بهره وری بالا با اندازه قطرات 5pl به بالاترین حد خود رسیده و دقت جت های چاپ بهبود یافته (نسبت به نسل پیشین یعنی هد ریکو جن 5) که این دقت کیفیت چاپ عالی را بدون دانه بندی به همراه دارد. با استفاده از هد ریکو جن 6 پیکسل ها و نقطه های چاپ شده مشخص نیستند و چاپ حتی در جزئیات و ترام بندی های رنگ نیز یکدست خواهد بود. مقیاس رنگ خاکستری (Grey-Scale) دارای حداکثر فرکانس 50 کیلوهرتز است که امکان افزایش بهره وری و یکنواختی رنگ خاکستری و ترام ها را فراهم می کند.


هد ریکو gen 6


سازگاری سیستم هد ریکو Gen 6

در این نوع هدهای چاپ ریکو یک روش تراز جدید و ساده با استفاده از سطوح هد چاپ، موقعیت یابی با دقت بالا و تراز آسان را امکان پذیر می کند؛ همچنین تعویض این نوع هد چاپ ساده است. هد ریکو Gen6 مجهز به هیتر داخلی با قابلیت تغییر دما بسته به دمای محیط و یا ولتاژ تنظیمی توسط تکنسین میباشد که این امر سبب میشود هد گرفتگی در طول چاپ تقریبا به صفر برسد و این هد در صورت استفاده از جوهرهای استاندارد توانایی چاپ مداوم بدون هد گرفتگی را دارد .علاوه بر کابل های رسمی MH ارائه شده توسط شرکت سازنده، مشتریان میتوانند کابل های سازگار با کاربردشان را در صورت نیاز با ساختار کابل موجود طراحی کنند. در هدهای نسل قبلی ریکو به دلیل یکسره بودن کابل و هد امکان این امر نبود و با معیوب شدن هد کاربر مجبور به تعویض کل هد میشد .مشخصات و ابعاد خارجی طراحی شده هد جوهرافشان ریکو جن 6، دوام بالا و سازگاری را با کاربردهای با کیفیت بالا و بهره وری بالا امکان پذیر می کند.


هد ریکو سری 6


با هد ریکو جن 6 روی چه محصولاتی می توان چاپ کرد؟

مواد سفت و سخت از جمله: فلز/ سرامیک/ چوب/ شیشه/ تخته KT/ اکریلیک/ کریستال و غیره ...

مواد انعطاف پذیر مثل: PU / چرم/ بوم/ کاغذها و همچنین سایر مواد نرم ...


همزمان با عرضه جهانی هد ریکو Gen 6، دستگاه های چاپ جدید ارائه شده توسط شرکت فرارنگ هم با این نوع هد جدید عرضه میگردند، جهت آشنایی بیشتر با دستگاه های چاپ یووی فلت بد و چاپگر یووی رول به رول میتوانید این محصولات را مشاهده نمائید.


در فیلم زیر چاپ با کیفیت هد ریکو جن 6 روی دستگاه های چاپ یووی شرکت ویت کالر را مشاهده می کنید:



ویژگی های هد چاپ ریکو جن 6

✓  روش چاپ : فشار دهنده پیستون با صفحه دیافراگم فلزی

✓  عرض چاپ : 54.1 میلی متر (2.1 اینچ)

✓  تعداد نازل : 1280 (4 × 320 کانال)، به صورت پلکانی فاصله نازل (چاپ 4 رنگ) 1.150 اینچ (0.1693 میلی متر)

✓  فاصله نازل (فاصله ردیف تا ردیف) : A:1.101mm و B:11.811mm

✓  جوهر سازگار : انواع جوهرهای UV ، جوهرهای بر پایه آب، جوهرهای سابلیمیشن، جوهرهای سالونت و اکوسالونت و سایر موارد

✓  ابعاد کل هد چاپ : 66.3(D)*24.51(H)*89(W) mm (3.5 اینچ × 2.6 اینچ × 1.0 اینچ)

✓  وزن هد : 228 گرم (شامل کابل 45C)

✓  حداکثر تعداد جوهر : جوهرهای رنگی 2 رنگ ، 4 رنگ ، تک رنگ

✓  محدوده دمای عملیاتی : ℃60 کنترل دما بخاری و ترمیستور یکپارچه

✓  فرکانس چاپ جت : 50 کیلوهرتز (3 سطح) 40 کیلوهرتز (4 سطح)

✓  توانایی چاپ ترام خاکستری : 4 سطح / حالت مقیاس خاکستری : 5-15pl

✓  حجم حالت باینری : 5pl

✓  محدوده غلظت ( ویسکوزیته ) : 10 تا 12 میلی پاسکال ثانیه

✓  کشش سطحی : 28-35 mN/m

✓  نام صنعتی قطعه (هد) : 5340MH/532MH

✓  نام تجاری هد : ریکو جن 6 ( Ricoh Gen 6 )


مشخصات هد ریکو gen 6

تفاوت دستگاه چاپ Uv Roll با دستگاه چاپ Uv DTF چیست
تفاوت دستگاه چاپ Uv Roll با دستگاه چاپ Uv DTF چیست
ماشین‌های چاپ رول UV و ماشین‌های چاپ UV DTF (چاپ مستقیم روی فیلم ) هر دو نوع پرینترهای چاپ دیجیتال هستند که از جوهرهای قابل خشک شدن با UV برای چاپ استفاده می‌کنند. با این حال، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:
نحوه تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن
نحوه تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن
برای تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن در ابتدا باید سعی کنید دستگاه چاپ پارچه خود را تا حد امکان بدون گرد و غبار و پرز نگه دارید، این تقریباً برای هر قطعه ای از دستگاه های چاپ صادق است، گرد و غبار می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند.
10 نکته برای افزایش عمر دستگاه چاپ DTF
10 نکته برای افزایش عمر دستگاه چاپ DTF
به عنوان یک دستگاه چاپ صنعتی ، چاپگر DTF تیشرت و لباس نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد ، در صورتیکه نکات زیر را به درستی انجام دهید ، خرابی و مشکلات چاپگر DTF شما بیش از 50 درصد کاهش خواهد یافت .
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده