همواره از ابتدای دوران نوین پیشرفت صنعتی بشر از اواسط دهه 70 میلادی بحث چاپ و تبلیغات از عمده مسائل روز صنعتهای مدرن بوده و اکثر شرکت ها و آژانس های بزرگ تبلیغاتی دنیا توجه خواصی به بحث تبلیغات محیطی و چاپ داشته اند و سازندگان ماشین آلات چاپ بزرگ دنیا تلاش زیادی در به روز رسانی و ابداع روشهای نوین چاپ داشته اند. تا اینکه در سال 1976 شرکت اپل با اولین سری پرینترهای جوهر افشان Style write تحولی نو در این صنعت ایجاد کرد و پس از آن برخی شرکت های آمریکایی و ژاپنی به سیستم پرینتر های جوهرافشان دست یافتند و هنوز که هنوزه این سیستم با اینکه تغییرات زیادی به نسبت روزهای اول ابداع خود داشته، متداول ترین روش چاپ ایندور و اوتدور در دنیاست .


انواع دستگاه های چاپ قدیمی در ایران

دستگاه های چاپ عمومی و پر کاربرد در بازار تبلیغات ایران تا قبل از سال 1389 به دو دسته اصلی تقسیم تقسیم می شدند:

1- خانواده پلاترهای ایندور (فضای داخلی) : که از جمله معروفترین آنها می توان به پلاترهای شرکت های Mutoh، Hp، Epson و Canon اشاره کرد. این دسته از دستگاه های چاپ دارای کیفیت بسیار بالا بوده و فقط قابلیت چاپ بر روی مدیاهای فضای داخلی مانند کاغذ های کوتد، فتوگلاسه، بکلیت ، گلاسه مات و براق را دارند. به دلیل کیفیت بالا، عدم مقاومت در برابر شستشو و نوع جوهر مصرفی، صرفا قابل استفاده در محیط داخلی بوده و به دلیل محدودیت مدیای چاپ، نداشتن ماندگاری و مستحکم نبودن این مدیاها، حتما محافظت و یا لمینت کردن کار بعد از اتمام چاپ توصیه می شد .

2- خانواده چاپگرهای عریض اوتدور (فضای خارجی) با جوهر پایه سالونت : این دستگاه های چاپ عموما جهت کارهای تبلیغاتی فضای بیرون و فاصله دور ساخته شده اند و به دلیل جوهر ضد آب و سرعت بالای دستگاه و کیفیت به نسبت پایین صرفا جهت کارهای تبلیغاتی محیطی استفاده می شوند. جوهر این گونه از دستگاه چاپ کاملا پایه نفتی و شیمیایی داشته و فوق العاده برای سلامتی کاربران مضر بوده لذا توصیه می شود حتما فضا و تهویه مناسبی برای کار با این دستگاه ها در نظر گرفته شود. از هدهای معروف این چاپگرها می توان به دستگاه های چاپ با هدهای Spectra، Seiko، Xaar و Konic اشاره نمود.


مزایای دستگاه چاپ اکوسالونت

خوشبختانه بعد از سالها کار با انواع این دو دستگاه چاپ و مواجه بودن با مشکلات و محدودیت های هر یک ازآنها، یکی از شرکت های بنام در تکنولوژی چاپ دنیا ( اپسون ژاپن ) هد های پیزو الکترونیک DX4 را به بازار عرضه کرد که این هدها با توجه به استفاده جوهرهای پایه سالونت ولی با کیفیت درحد پایه آب ( جوهرهای اکو سالونت ) مشکلات عمده دو دسته چاپگرهای قدیمی را مرتفع ساخت. از مزایای آن می توان به قابلیت های زیر اشاره کرد:

1- توانایی چاپ بر روی هر دو نوع مدیاهای چاپ فضای داخلی و خارجی

2- داشتن کیفیت چاپ بالا و در حد خانواده پلاترها و قابل استفاده در فضاهای خارج و دید از دور

3- جوهر ضد آب و ماندگار در حد چاپگرهای اکو سالونت به کاربران دستگاه با هر دو نوع کار تبلیغاتی توصیه شده که بدون هیچگونه محدودیت و خطر جدی به سلامتی آنها، به بالاترین کیفیت مطلوب دست یابند.


دستگاه های چاپ اکو سالونت


هم اکنون شرکت فرارنگ تبلیغ به عنوان اولین وارد کننده و عرضه کننده این گونه دستگاه های اکو سالونت با جدید ترین نسل این هد ها هد Epson DX5, DX7 و پرفروشترین دستگاه های اکو سالونت ایران ( Wit Color Ultra 9100 ) ، خدمات گارانتی گسترده و پشتیبانی قویی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه می دهد.

امتیازات ویژه دستگاه های چاپ اکو سالونت با برند ویت کالر این مجموعه به نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار ایران :

✓      جدیدترین و مجهزترین اکو سالونت با عرضهای 180 و 230 و 320 سانتیمتر

✓      دستگاه چاپ متفاوت مناسب برای کار در فضای داخلی و خارجی صنعتی

✓      قابلیت استفاده از هر سه نوع جوهر بر پایه آب Water-Base، جوهر سابلیمیشن Sublimition و اکوسالونت Eco-Salvent

✓      به روزترین تکنولوژی اپسون ژاپن DX5، New DX5 و DX7 با دقت 2880dpi

✓      قابلیت چاپ حروف حتی با اندازه 5/0 میلی متر و سرعت 64 متر مربع در ساعت

✓      دارای بدنه کاملا صنعتی ساخت کانادا با طراحی و مهندس به روز دنیا

✓      دارای سیستم خشک کننده پیشرفته حرفه ای با فن اینفرارد و باد گرم

✓      دارای دو ردیف فن خشک کننده افقی بعد از چاپ متریال

✓      مجهز به مخزن های یک و نیم لیتری جوهر و سنسور اخطار اتمام جوهر و کارتریج هوشمند

✓      دارای High USB 3 با سرعت انتقال 480m/s

✓      سیستم هوشمند تغییر قطر نازلها (وریبل دات) و تغییر سرعت نازل ها در حین چاپ

✓      دارای پروفایل رنگ تخصصی جهت چاپ دو بعدی و سه بعدی

✓      طراحی منحصر به فرد و به روز دنیا و به روز رسانی در سال 2019


جوهر اکو سالونت Eco Solvent Ink

همانطور که مشخص است سیستم های چاپ دیجیتال پخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره ما شده اند، از اسکناس و برچسب بطری آب در دست ما گرفته تا بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی که توجه ما را در سطح شهر به خود جلب می کنند همگی محصول این صنعت بزرگ هستند. به دلیل نیاز روز افزون و وابستگی شدید هر صنعتی به چاپ، این صنعت را بزرگترین صنعت دنیا و دارای بیشترین مصرف کنندگان و سهیم ترین مسئولان محیط زیست معرفی کرده اند لذا به دلیل مسئولیت در قبال محیط زیست، صاحبان کسب و کارها در سراسر جهان را بر آن داشت تا با تغییر جوهر و مواد مصرفی چاپ حمایت فزاینده ای به سلامت محیط زیست نموده و از خطرات مضر و تهدیدات جدی آن بکاهند.


مقایسه جوهرهای سالونت بیس و اکو سالونت

همانطور که گفتیم جوهر مصرفی انواع دستگاه چاپ اهمیت بسیار زیادی بر محیط زیست داشته و طی بررسی های متعدد استفاده از جوهرهای پایه نفتی که ما از آن به عنوان جوهرهای سالونت بیس یا جوهر چاپ بنر یاد میکنیم در سالهای اخیر بالاترین مضرات را به سلامت انسان و محیط زیست داشته و به طور گسترده ای این عوارض آن توسط مراکز محیط زیست جهانی به رسمیت شناخته شده است. اینگونه جوهرها به دلیل داشتن ترکیبات نفتی و ساختار شیمیایی و استفاده از حلال الکل به همراه رنگدانه های ساختاری و مواد فلزی سنگین مانند Cadium، سرب و جیوه جزء مضرترین مواد مصرفی دنیا به شمار می روند؛ ولی متاسفانه به دلیل قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن بسیاری از شرکت های تولید کننده را ترغیب به تولید و استفاده از این جوهرها نموده. بدون توجه به این مسئله که بعد از چاپ با این مواد تا چه اندازه ترکیبات آلی فرار VOCs ساطع شده و با اکسید نیتروژن در حضور نور خورشید ترکیب و به ایجاد آلودگی ازن یا مه دود فتوشیمیایی کمک کرده و باعث بروز مشکلات جدی به سلامتی اپراتور مانند: آسم ، آمفیزم و برونشیت و مشکلات چشمی و پوستی فراوان گشته است.

مسئله مهم تر استفاده از ترکیبات نفتی می تواند تهدیدی برای با ارزش ترین یافته های بشری باشد در حالیکه با تغییری ساده در ساختار اینگونه جوهرها می توان اصطلاحا جوهر سیاه را به جوهر سبز سازگار با محیط زیست تبدیل نمود. جوهرهای پایه شیمیایی سالونت بعد از چاپ و به هنگام خشک شدن حدود 25% تا 40% ترکیبات آلی فرار VOC از خود ساطع کرده در حالیکه جوهرهای پایه گیاهی حدود 2% تا 4% ترکیبات آلی فرار از خود ساطع می کنند. به علاوه ترکیبات جوهر اکو سالونت در مقایسه با جوهرهای سالونت غلظت بیشتر و قدرت جذب بیشتر و چاپ با رنگ بیشتر را داشته که در نتیجه مصرف جوهر را به میزان 40% کاهش می دهد. ولی استفاده از جوهر با پایه گیاهی مرغوب و شیوه دستیابی به این فرایند با هزینه بالاتر، قیمت نهایی این جوهر را به نسبت جوهرهای سالونت افزایش داده که اگر به درستی قضاوت کنیم با در نظر گرفتن مزایای فراوان آن به راحتی می توان از این افزایش هزینه چشم پوشی کرد چرا که آسیب های جدی وارده به محیط زیست و سلامت بدنی افراد با صرف هزینه های چند برابر آتی قابل جبران نخواهد بود .


دستگاه چاپ اکوسالونت


لذا شرکت فرارنگ تبلیغ به عنوان اولین و بزرگترین عرضه کننده اینگونه دستگاه های چاپ در ایران، استفاده از دستگاه های اکو سالونت را بیشتر به کاربران توصیه کرده و جوهر پیشنهادی خود را که از مواد اولیه آلمانی است و از مرغوبترین مواد اولیه آلمانی در تولید آن بهره گرفته شده را با نام تجاری " های لایت " ( High Light ) به شما معرفی می نماید.


مزایای استفاده از جوهرهای اکو سالونت

این جوهر با تمامی هدهای اپسون DX5 و DX7 دستگاه های چاپ مختلف سازگاری داشته که می توان به چاپگرهای اکو سالونت در حال استفاده با مارکهای زیر اشاره نمود:

•         Epson

•         Hp

•         Roland

•         Mimaki

•         Mutoh

•         Witcolor

•         Xenons

•         Skycolor

•         Stormjet

جوهرهای اکو سالونت از مواد اولیه آلمانی تهیه شده اند که بالاترین کیفیت مواد اولیه را در سطح جهانی دارند و با ماندگاری 1 ساله و 2 ساله و 3 ساله قابل عرضه می باشند. یکی از مهمترین مزیت های جوهر اکوسالونت گیاهی بودن و کم بودن آن به نسبت سایر جوهر های موجود در بازار بوده؛ رنگ زرد خردلی طلائی آن ماندگاری 2 برابر سایر جوهر های زرد قناری روشن داشته و قابلیت چاپ رنگهای قرمز وینستونی، طلایی و بژ را با بالاترین کیفیت به اپراتورهای دستگاه های چاپ میدهد .

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های جوهر اکو سالونت مقاومت بالا و قابلیت ضد خش بودن آن می باشد، که دغدغه ای برای بسیاری از کاربران جوهرهای اکو سالونت به هنگام نصب پروژه های خود خصوصا نصب استیکر بر روی تبلیغات محیطی می باشد. خاصیت ضد خش بودن جوهر اکوسالونت مربوط به استفاده Eco Max در فرمولاسیون این جوهر بوده و باعث متفاوت کردن این جوهر به نسبت سایر برندهای جوهر اکو سالونت در بازار می باشد

انواع  موتور در دستگاههای چاپ
انواع موتور در دستگاههای چاپ
موتورها از این جهت در دستگاه های چاپ دارای اهمیت هستند که وظیفه ی به حرکت در آوردن کریج و هدها (در محور ایکس)، جلو و عقب دادن متریال های قابل چاپ (در محور ایگرگ)، تنظیم ارتفاع کریج و هدها در دستگاه های چاپ فلت (در محور زد) را بر عهده دارند و باید از دقت و حساسیت بالایی بر خورددار باشند.
مش چیست؟
مش چیست؟
مش متريالی است كه سوراخهای ريزی روی خود دارد ( شبیه پارچه توری ) و برای مصارف خاص استفاده می شود ، در دو نوع پشت چسب دار و معمولی موجود است و می توانید عکس نوع پشت
مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد
مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد
دلایل زیادی وجود دارد که چرا چاپ صفحه تخت روشی بسیار خوب برای چاپ انواع محصولات است؛ فروشگاه های چاپ متوجه شده اند که در حال حاضر فناوری چاپ فلت بد مقرون به صرفه تر و همه کاره تر از همیشه است و فرصتی را برای تحقق سریع بازگشت سرمایه و در نهایت دستیابی به سود قابل توجه ارائه می دهد.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده