هد اپسون i3200


شرکت اپسون یکی از برترین و محبوب ترین شرکت های تولید محصولات چاپ در جهان می باشد که علاوه بر دستگاه های چاپ لارج فرمت و خانگی، انواع قطعات و مواد مصرفی مانند هد دستگاه چاپ و جوهر چاپ را نیز ارائه می کند. انواع هد اپسون محبوب ترین هد برای دستگاه ای چاپ اکوسالونت هستند، البته این برند همچنین انواع هد چاپ برای دستگاه های چاپ سالونت و یووی نیز تولید می کند که عملکرد عالی و مقایسه پذیری پیشرفته ای را ارائه می کنند.

هد چاپ اپسون از فناوری میکرو پیزو بهره می برند، این فناوری باعث افزایش دوام و کارآمدی و سرعت عالی چاپ می شود که می توان چاپ باکیفیتی را در زمان بسیار کوتاهی با استفاده از این هد ها بدست آورد.


محبوب ترین هد های چاپ اپسون

هد چاپ سری S در دو نوع s3200 و s800، با بهره وری بالا، کیفیت چاپ بالا، قابلیت گسترش هد، با عرض حداکثر 12 سانتی متر مجهز به مکانیزم گردش جوهر تولید می شود.

هد اپسون سری I در مدل های i3200 و i1600 با اندازه حدود 3.5 سانتی متر، با ویژگی های مقرون به صرفه با بهره وری بالا و کیفیت تصویر بالا با وضوح 600dpi با چگالی بالا عرضه می شود.

هد های چاپ مدل L1440 و مدل F1440 اپسون با قابلیت استفاده حداکثر 8 رنگ با کیفیت 180dpi ارائه می شوند.


تکنولوژی های منحصر به فرد هد اپسون i3200

شرکت اپسون از ابتدای سال 2020 میلادی هد چاپ جدید در سری I خود را برای فروش و نصب روی تمامی دستگاه های چاپ معرفی نمود. بر خلاف تصور بسیاری که گمان می کنند این هد چاپ همان مدل 4720 است و تغییر چندانی نداشته، بسیار متفاوت از هدهای قبلی اپسون میباشد و میتوان آن را انقلابی بی صدا در تکنولوژی تولید هد اپسون نامید. در این مقاله سعی میکنیم به زبان ساده این تفاوت ها و پیشرفت ها را بیان کنیم.


هد چاپ اپسون


هد اپسون مدل i3200 برخلاف مدل های قبلی مثل 5113 و 4720 در سه نوع متفاوت، برای استفاده در دستگاه های مختلف چاپ یووی، چاپ اکوسالونت و چاپ سابلیمیشن تولید و عرضه میگردد. هر کدام از انواع هد چاپ اپسون i3200 کدهای مختلفی را دارند، به عنوان مثال مدل EPSON i3200A1 در دستگاه های چاپ سابلیمیشن قابل استفاده میباشند و در تمامی دستگاه های چاپ جدید ارائه شده توسط شرکت فرارنگ این مدل هد چاپ نصب شده است .

همچنین این مدل هد اپسون بر خلاف مدل های قبلی که دارای کد بودند و برای استفاده از آن در دستگاه های غیراز دستگاههای چاپ خود کارخانه اپسون میبایست از دکودر برای شکستن قفل آن استفاده میشد ( که به نوبه خود مشکلاتی در دستگاه ایجاد میکرد)؛ بدون کد بوده و برای فروش و نصب روی دستگاه های چاپ ساخت چین هم بدون مشکل می باشد .همه مدل های این هد چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر از مدل های قبلی هستند که شفافیت بالاتر چاپ نسبت به سایر مدل ها را ارائه میدهند.


فناوری های Precision Core و TFP (Thin-Film Piezo) در هد اپسون i3200

استفاده از این دو تکنولوژی در هد چاپ اپسون i3200 باعث میشود در حالی که چاپ با رزولیشون مشابه مدل های قبلی انجام می شود، ولی در عمل کیفیت خروجی چاپ شفاف تر و پیوسته تر به چشم بیاید و کیفیت بهتری در خروجی کار دیده شود. استفاده از نازلهای چاپ MEMS و مسیر جریان جوهر این امر را کاملا تضمین می کنند که قطرات جوهر گرد به طور دقیق و پیوسته قرار می گیرند.

فناوری منحصر به فرد قطره با اندازه متغیر اپسون (VSDT) درجه بندی صاف را با کنترل آزادانه به حجم قطرات در چاپ ارائه می دهد که می تواند تا 3.8 pl در مقیاس خاکستری 4 سطحی در عملکرد 21.6 کیلوهرتز انجام دهد.


هد چاپ اپسون i3200


فناوری تشخیص اتوماتیک دمای محیط در هد چاپ i3200

اتصال دمای عالی به دمای محیط (توانایی تشخیص دمای محیط و تنظیم دمای جوهر متناسب با آن)، منحنی شکل موج داخلی که می تواند به طور خودکار تنظیم شود که باعث جلوگیری از شکستن و قطع جوهر میگردد، رفع مشکل پرواز جوهر (کج پاشی و اسپری کردن جوهر چاپ) و کاهش مشکلات تفاوت رنگ و سایر مشکلات رایج از مزایای استفاده از هد اپسون i3200 می باشند. در این نوع هد چاپ چندین حالت پرکننده چاپ مانند اسپری هوشمند مه جوهر، درجه بندی هوشمند، چاپ موجی، گسترش پس های چاپ و غیره وجود دارد. با از بین بردن خطوط تیره و کم عمق در چاپ، کیفیت چاپ تضمین می شود، به زبان ساده تر کیفیت چاپ این نوع هد اپسون به نسبت هدهای 5113 و 4720 حدود 15 تا 20 درصد بالاتر میباشد و احتمال خالی کردن هد و گرفتگی آن در طول چاپهای ممتد کمتر می شود.

اما نکته مهم اینجاست که تمام این تکنولوژی های گفته شده در صورتی عمل میکنند که بردهای دستگاه چاپ و تکنولوژی دستگاه چاپ مورد استفاده توانایی ساپورت آنها را داشته باشند، که متاسفانه در اکثر دستگاه های چاپ چینی موجود در ایران این امکان وجود ندارد، ولی در تمامی دستگاه های چاپ لارج فرمت فروخته شده توسط شرکت فرارنگ تبلیغ همه این تکنولوژی ها ساپورت میشوند. این فناوری های جدید در چاپ های طولانی مدت و ممتد که معمولاً در چاپ سابلیمیشن برای چاپ پارچه انجام میگردد بسیار کار آمد هستند و بخصوص در چاپگرهای سابلیمیشن عرض 3 متر بسیار موثر هستند و مشکلات چاپ را تا حد بسیار بالایی کم میکنند.

تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
تمامی محصولات خانواده WitColor ویت کالر
جهت آشنایی هرچه بیشتر شما همکاران گرامی با انواع دستگاه های لارج فرمت و بخصوص با دستگاههای خانواده عظیم کارخانجات ویت کالر( شرکت فرارنگ نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش Witcolor در ایران می باشد ) بر آن شدیم تا در یک نگاه اجمالی به
آمورزش  چاپ شال و روسری
آمورزش چاپ شال و روسری
در خصوص چاپ پارچه و شاخه ای از آن به عنوان چاپ شال و روسری مطالب پیچیده ، فنی و علمی بسیار است ولی در اینجا کمی راحت و ساده سعی میکنیم مطالبی که آمیخته با علم و صنعت تجربی است ( در حال حاضر تقریبا اکثریت شال و روسری های چاپی در بازار ایران توسط دستگاههای ارائه شده فرارنگ تهیه می گردند) را به زبان ساده
محاسبه قیمت تمام شده چاپ پارچه و روسری
محاسبه قیمت تمام شده چاپ پارچه و روسری
سوالات زیادی همواره از سوی دارندگان دستگاههای چاپ پارچه و چاپ سابلیمیشن در مورد محاسبه هزینه تمام شده چاپ یک متر پارچه و یا یک عدد شال یا روسری مطرح می شود که برای محاسبه قیمت و یا قیمت دادن
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده