کسب و کارهای بسیاری به طور مداوم از بنرها، بیلبوردها و پوسترها استفاده می کنند، زیرا آنها ابزارهای بازاریابی با تاثیر بالا، کم هزینه و انعطاف پذیر هستند که نصب و قرار دادن آنها هم ساده است. بنر یکی از مؤثرترین اشکال ارتباط بصری برای مشاغل می باشد، به شرطی که به درستی طراحی و چاپ شود؛ به همین دلیل است که گزینه های زیادی برای انتخاب بهترین مواد مصرفی چاپ با فرمت بزرگ در بازار وجود دارد. هر کدام از این مواد مصرفی مزایای متفاوتی را به همراه دارد، به این معنی که شما می توانید روش تبلیغاتی انتخابی خود را با دانستن بهترین روش استفاده از آنها به طور مؤثرتری تنظیم کنید.

اما برای استفاده صحیح از این ابزار تبلیغاتی، دستگاه چاپ شما باید از نوع مناسب جوهر استفاده کند.


جوهر مورد استفاده در دستگاه های چاپ

یکی از مهم ترین انتخاب هایی که باید هنگام چاپ انجام دهید، تصمیم گیری در مورد نوع جوهر است. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که دو نوع مختلف وجود دارد، که استفاده از آنها نتایج بسیار متفاوتی می دهد: جوهر رنگدانه pigmented و جوهر مبتنی بر رنگ dye-based. البته، یک شرکت چاپ حرفه ای یا نماینده فروش انواع جوهرهای چاپ به افرادی که وظیفه انجام یک پروژه چاپ را دارند، در مورد نوع مناسب جوهر مشاوره دهد.

جوهر پیگمنت کاربردهای بیشتری دارد؛ از آنجایی که در برابر آب مقاوم است و قابلیت چاپ روی کاغذ را دارد، برای چاپ روی هر محصولی که قرار است در فضای باز نمایش داده شود، مناسب است. از طرف دیگر جوهر مبتنی بر رنگ در فیبر کاغذ جذب شده و به راحتی حل و به سرعت محو می شود. رنگ این نوع جوهر چاپ پویاتر از رنگیست که در جوهر رنگدانه دیده می شود و به راحتی خشک می شود. نوع کاغذ همچنین به تصمیم گیری در مورد نحوه چاپ بدون توجه به نوع جوهر استفاده شده کمک می کند. با داشتن اطلاع از تفاوت جوهر پیگمنت و دای ممکن است استفاده از جوهر پیگمنت برای پروژه هایی مانند چاپ بنر انتخاب شود؛ این انتخاب به ویژه در صورتی مناسب است که بخواهید بنر را در فضای باز و برای مدت طولانی نمایش دهید.

جوهر دای ممکن است برای مواردی مانند چاپ دعوت نامه های خاص، گواهی نامه ها و سایر موادی که طراحان ممکن است بخواهند آن ها را متمایز کنند و گیرندگان آن را برای مدت طولانی ذخیره کنند، استفاده شود.


انواع جوهر مورد استفاده در دستگاه های چاپ


رایج ترین انواع روش های چاپ

•         چاپ جوهر افشان

رایج ترین نوع چاپ ، چاپ جوهر افشان می باشد، این همان دستگاه چاپیست که در خانه یا محل کار دارید. این نوع دستگاه های چاپ تصاویر شما را بر روی سطوح بازسازی می کند و بسیار موثر و کم هزینه است. البته دستگاه چاپ دیجیتال امکان چاپ روی همه مدیاها را ندارد و باید از چاپ با فرمت بزرگتر به معنای چاپگرهای جوهرافشان تخصصی استفاده کرد.

•         چاپ سابلیمیشن

با استفاده از حرارت برای انتقال رنگ ها به بستر چاپ ، سابلیمیشن رنگ چاپی طولانی مدت ایجاد می کند. فرآیند حرارت دادن، جوهرهای جامد شده روی کاغذ انتقال را به گاز تبدیل می کند که در بافت مدیا مورد استفاده نفوذ می کند، نتیجه چاپ با این روش کیفیت تصویر فوق العاده ایست که از مهمترین مزایای چاپ سابلیمیشن می باشد که آن را نسبت به سایر انواع روش های چاپ برتری می دهد.


جوهرهای مورد استفاده در دستگاه های چاپ لارج فرمت

فناوری چاپ راه درازی را پیموده و در حال حاضر انواع مختلفی از روش های چاپ موجود است؛ نوع مواد مصرفی چاپ که استفاده می کنید تعیین می کند که چه نوع فناوری چاپی برای این کار مناسب تر است. یکی از مهمترین مواد مصرفی چاپ که تاثیر بسیاری در کیفیت نتیجه دارد جوهر چاپ می باشد. پنج نوع اصلی از جوهرهای چاپ وجود دارد که در دستگاه های چاپ لارج فرمت استفاده می شود، اینکه کدام یک انتخاب مناسب تری است بستگی به محل استفاده از نتیجه چاپ شده دارد. رایج ترین جوهرهای مورد استفاده در دستگاه های چاپ لارج فرمت عبارتند از:


1- جوهر سالونت

با استفاده از پلاتر جوهر افشان، جوهر چاپ سالونت جایگزین جوهر آبی می شود که به طور سنتی برای چاپ استفاده می شد؛ این جوهر تصاویری درخشان و گیرا تولید می کند، اما دیر خشک می شود و چندان سازگار با محیط زیست نیست. با این حال، این جوهر از جوهر آبی تطبیق پذیرتر است و می تواند بر روی طیف وسیعی از مواد استفاده شود، جوهر سالونت برای چاپ تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز، بنرها، روکش وسایل نقلیه، کناره های پرده و مش ایده آل است.


2- جوهر اکوسالونت

در جوهرهای اکوسالونت رنگ ها توسط یک حلال ملایم و زیست تخریب پذیر ثابت می شوند، در نتیجه جوهرها تقریبا هیچ بویی ندارند. اگرچه چاپ با جوهر اکو سالونت تصاویر بسیار پویا تولید می کند، اما خشک شدن آن زمان بیشتری می برد؛ همچنین به دلیل فرآیند گرمایش در روند چاپ، روی بسیاری از مواد مختلف نیز قابل استفاده نیست. جوهرهای اکوسالونت برای چاپ روی پلی پروپیلن، نمایشگرهای فضای باز، مش، روکش خودرو، تابلوهای تبلیغاتی، وینیل و نمایشگرهای نقطه خرید (POP) ایده آل هستند.


جوهرهای مورد استفاده در دستگاه های چاپ فرمت عریض


3- جوهرهای UV

در روش چاپ یووی از نور ماوراء بنفش استفاده می شود که سپس جوهر، پوشش ها یا چسب های مورد استفاده در نوع فرآیند چاپ انتخابی را خشک می کند. نور ماوراء بنفش به این معنیست که تا حد امکان جوهر یو وی بلافاصله خشک می شود، همچنین می توان این مدل از انواع جوهرهای چاپ را تقریباً برای چاپ بر روی هر ماده ای استفاده کرد که باعث می شود انتخابی مقرون به صرفه، سریع و بادوام باشد. جوهر یووی برای چاپ روی مدیاهای سفت و سخت و مواد غیر جاذب از جمله شیشه، چوب، فلز و مواد وینیل انتخابی ایده آل هستند.


4- جوهرهای لاتکس

با استفاده از هدهای چاپ برای توزیع جوهر مبتنی بر آب، چاپ لاتکس به این معنیست که لاتکس مانند حامل رنگدانه های مختلف رنگیست که استفاده می شود. نتیجه نهایی رنگارنگ و پویاتر از سایر روش های چاپ است. جوهرهای لاتکس نسبت به سایر انواع جوهرهای چاپ نیز سازگار با محیط زیست، ارزان تر و سریع تر (در خشک شدن) می باشد. جوهر لاتکس برای چاپ پروژه های کاغذ دیواری سفارشی، بنرها و پوسترهای وینیل و وینیل شفاف ایده آل می باشد.


5- جوهرهای بر پایه آب

جوهرهای مبتنی بر آب برای تولید گرافیک های با فرمت بزرگ بسیار ایمن و موثر هستند، این نوع جوهرهای چاپ حاوی حلال نیستند، بنابراین آنها را برای محیط های چاپی که می خواهند از بوهای شیمیایی مرتبط با جوهرهای UV یا سالونت جلوگیری کنند، ایده آل می کند. جوهرهای بر پایه آب برای چاپ روی پوسترها، بنرها، بوم فرآوری شده، و سایر رسانه های کاغذی که در آنها سمی نبودن مهم است ایده آل می باشد.

گارانتی طلائی فرارنگ چیست ؟
گارانتی طلائی فرارنگ چیست ؟
همانطور که مطلع هستید شرکت فرارنگ تنها شرکتی در میان فروشندگان دستگاه های چاپ عریض ( دستگاه های چاپ بنر و چاپ پارچه صنعتی ) می باشد که بخش فنی و خدمات پس از فروش تخصصی و مجزا دارد و در طی 18 سال
چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
در مورد اینكه استفاده از چه نوع هدی برای چاپ سابلیمیشن مناسب است بحث های زیادی مطرح هست و متاسفانه بسیاری از همكاران فروشنده دستگاه فقط نوع دستگاه و هدی كه خود موجود دارند را به خریداران پیشنهاد می دهند.
تفاوت بنر و فلکس چیست ؟
تفاوت بنر و فلکس چیست ؟
همه ما با تبلیغات بنری آشنا هستیم و انواع بنرهای چاپ شده را در سراسر شهر دیده ایم، همچنین نام بنر و فلکس به گوشمان خورده است، اما بسیاری از مردم نمیدانند که این دو ماده متفاوت هستند.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده