دستگاه چاپ سابلیمیشن معمولاً یک دستگاه چاپ جوهرافشان استاندارد است که برای استفاده به عنوان پرینتر سابلیمیشن تغییر یافته است. با فرآیند انتقال رنگ سابلیمیشن، می توانید تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا را بر روی طیف وسیعی از اقلام ساخته شده از هر ماده ای که با پوشش پلیمر پوشش داده شده یا پارچه های پلی استر، چاپ کنید. در واقع چاپ سابلیمیشن فرایندیست که تصویر دیجیتالی را با استفاده از جوهرهای سابلیمیشن روی کاغذ سابلیمیشن انتقال می دهید، سپس با بالا رفتن دما جوهر سابلیمیشن به گاز تبدیل می شود و منافذ پوشش پلیمری روی مدیا باز شده و اجازه ورود جوهر گازی را می دهد. با کم شدن حرارت منافذ پلیمر بسته شده و جوهر درون آن محبوس می شود؛ در این روش نتیجه نهایی بخشی از خود مدیا خواهد شد و در لمس آن کاملاً صاف خواهد بود.


سوالات متداول در مورد چاپ سابلیمیشن

از بزرگترین مزایای چاپ سابلیمیشن ویژگی دائمی بودن آن است، همچنین این نوع چاپ طیف رنگی گسترده ای را ارائه می دهد. همانطور که گفته شد چاپ سابلیمیشن به جوهر اجازه می دهد تا روی سطح مورد چاپ شده نفوذ کند، بنابراین تصاویر روی پارچه دچار ترک خوردگی، محو شدن یا پوسته پوسته نمی شوند، طرح ها و رنگ ها حتی پس از چندین بار شستشو نیز شاداب می مانند. در کنار مزایای زیادی که این روش چاپ دارد، سوالات زیادی ممکن است برای افرادی که در این زمینه فعال هستند یا می خواهند کار خود را در حوزه چاپ سابلیمیشن شروع کنند پیش خواهد آمد که رایج ترین آنها عبارتند از:

✓      آیا هر دستگاه چاپی می تواند چاپ سابلیمیشن انجام دهد؟

خیر. دستگاه های چاپ جوهر افشان که از هد چاپ حرارتی استفاده می کنند را نمی توان برای چاپ سابلیمیشن استفاده کرد و تنها دستگاه های چاپی که از هد چاپ Micro Piezo استفاده می کنند، می توانند چاپ سابلیمیشن انجام دهند.


✓      چه جوهرهایی برای چاپ سابلیمیشن قابل استفاده اند؟

اگرچه دستگاه چاپ سابلیمیشن اساساً یک چاپگر جوهرافشان رومیزی یا لارج فرمت است، اما برای اینکه بتوان از آن برای چاپ انتقال حرارت سابلیمیشن استفاده کرد، تنها می توان جوهرهای سابلیمیشن را به کار گرفت. جوهر سابلیمیشن ، جوهر تخصصی مبتنی بر آب است که می تواند برای چاپ تصاویر استفاده شود که سپس با استفاده از فرآیند پرس حرارتی به محصولات منتقل می شوند. جوهرهای سابلیمیشن هنگامی که گرم می شوند، تحت یک واکنش شیمیایی قرار می گیرند و رنگ را از جامد به گاز بدون بازگشت به مایع تغییر می دهند.


✓      کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ سابلیمیشن یک مدیا کاغذ جوهرافشان تخصصیست که با دستگاه چاپ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن استفاده می شود، این کاغذ به طور موثر حامل جوهر است. در فرایند چاپ سابلیمیشن طرح ها روی این کاغذ چاپ می شوند، کاغذ طرح را تا زمانی که با حرارت روی محصول نهایی اعمال شود، نگه می دارد. کاغذ سابلیمیشن دارای یک پوشش تخصصی است که به جوهر اجازه می دهد تا با حداقل ریزش نزدیک به سطح قرار گیرد، این منجر به یک تصویر واضح و تمیز می شود.


چاپ سابلیمیشن


✓      چاپ روی کدام سمت کاغذ سابلیمیشن باید انجام شود؟

برای تشخیص پوشش داشتن کاغذ ترانسفر می توانید انگشت خود را کمی خیس کنید و به دو سمت کاغذ بزنید، سمتی که حالت چسبناکی داشته باشد مناسب چاپ می باشد. اگر در سمت اشتباه کاغذ سابلیمیشن چاپ کنید، طرح های شما قابل چاپ نیستند، این به این دلیل است که کاغذ با سمت خالی به پرس حرارتی متصل می شود، در نتیجه هیچ طرحی روی مدیا چاپ نخواهد شد.


✓      آیا می توانید از جوهر معمولی برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید؟

خیر، هرگز نمی توانید از جوهر معمولی برای دستگاه های چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. این به این دلیل است که نمی توان آن را به کاغذ مخصوص این نوع چاپ متصل کرد؛ جوهرهای مخصوص می توانند به کاغذ یا مواد دیگر بچسبند تا طرح های تصعید شده عالی روی آنها ایجاد کنند. اکثر دستگاه های چاپ معمولی نیز از این نوع جوهر پشتیبانی نمی کنند و حتی اگر از جوهر سابلیمیشن در سایر دستگاه ها استفاده کنید، نتیجه یکسان خواهد بود و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.


✓      در چه صورتی جوهر سابلیمیشن پخش می شود؟

جوهر سابلیمیشن زمانی که بخواهید رنگ بیش از حد تولید کنید رخ می دهد؛ برای پیش گیری از این اتفاق باید از کاغذهای چاپ سابلیمیشن با کیفیت استفاده کنید، زیرا در این صورت جوهر را به خوبی به خود جذب کرده و ازپخش جوهر جلوگیری میکند.


✓      برای چاپ سابلیمیشن نیاز به دستگاه پرس حرارتی است؟

اکیداً توصیه می شود که از دستگاه پرس حرارتی برای چاپ سابلیمیشن استفاده شود؛ پرس حرارتی دیجیتال دمای خوب و ثابتی را ارائه می دهد و مقدار یکنواخت گرما را در تمام قسمت های محصول در منطقه المنت گرمایش اعمال می کند.


✓      روی چه مدیاهایی میتوان چاپ سابلیمیشن انجام داد؟

صدها مورد در بازار وجود دارند که می توان با استفاده از دستگاه چاپ سابلیمیشن روی آنها چاپ کرد، به شرط داشتن یک پرس حرارتی مناسب، می توانید هرچه را که میخواهید چاپ کنید. محبوب ترین کاربردهای دستگاه چاپ سابلیمیشن تولید اقلام شخصی و اقلام تبلیغاتی مانند لیوان، تی شرت، پد ماوس، روکش کوسن، بشقاب، ساک دستی های کتانی، کیف های آرایشی، کیف های خرید و حتی شیشه است.


✓      محدودیت های چاپ سابلیمیشن چه هستند؟

چاپ سابلیمیشن یک روش چاپ بسیار متنوع است، اما محدودیت هایی نیز دارد که همیشه در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، باید در نظر بگیرید.

مواردی که برای چاپ سابلیمیشن انتخاب می کنید باید دارای پوشش پلیمری مخصوص باشند، این پوشش همان چیزیست که جوهر سابلیمیشن به آن می چسبد و بخشی از آن شود. هر پارچه ای که میخواهید روی آن چاپ سابلیمیشن انجام دهید باید حاوی پلی استر باشد، محتوای پلی استر به جوهر سابلیمیشن اجازه می دهد تا به پارچه بچسبد و یک پیوند دائمی ایجاد کند.


دستگاه چاپ سابلیمیشن


✓      آیا میتوان روی مدیای تیره (مشکی) چاپ سابلیمیشن انجام داد؟

متاسفانه خیر. چاپ جوهر سابلیمیشن بر روی پارچه های تیره هم یکی از محدودیت های این نوع چاپ می باشد. درست مانند یک چاپگر جوهرافشان استاندارد، دستگاه چاپ سابلیمیشن نمی تواند سفید چاپ کند، این نوع دستگاه های چاپ از جوهر سفید استفاده نکرده و هر قسمت سفیدی از طرح، چاپ نشده باقی می ماند، یعنی بدون جوهر.


✓      آیا باید دستگاه چاپ سابلیمیشن را روزانه تمیز کرد؟

تعداد دفعات و نحوه تمیز کردن دستگاه چاپ سابلیمیشن به نیاز هر دستگاه بستگی دارد، برخی دستگاه های چاپ خاصیت تمیزکنندگی خودکار دارند. در غیر اینصورت اگر به صورت روزانه از دستگاه چاپ سابلیمیشن خود استفاده می کنید، بهتر است هفته ای دو یا سه بار اقدام به تمیز کردن آن به صورت دستی کنید.


✓      آیا چاپ سابلیمیشن نیاز به عکس کردن طرح دارد؟

هنگامی که طرح خود را روی کاغذ سابلیمیشن با استفاده از جوهرهای سابلیمیشن چاپ می کنید، باید بدنید که چاپ برعکس انجام شود؛ البته در دستگاه های چاپ سابلیمیشن جدید می توانند به طور خودکار تصاویر را مستقیماً از کاغذهای سابلیمیشن چاپ کنند.


✓      تجهیزات مورد نیاز چاپ سابلیمیشن را از کجا بخریم؟

فروشگاه های بسیاری وجود دارند که در زمینه فروش انواع دستگاه چاپ و لوازم جانبی و مصرفی مرتبط با آنها فعالیت می کنند، که می تواند برای شما گمراه کننده باشد. مهمترین کار در زمان خرید دستگاه و لوازم مرتبط با چاپ سابلیمیشن این است که از شرکت های معتبر دارای گارانتی خرید کنید تا علاوه بر دریافت محصول با کیفیت با قیمت مناسب، از آموزش مراحل چاپ و خدمات پس از فروش آنها نیز بهره مند شوید.

شرکت فرارنگ تبلیغ با سابقه بیش از 20 سال در زمینه چاپ و تبلیغات فعالیت کرده و نمایندگی فروش دستگاه های چاپ Wit-Color و TAIMES در ایران را دارا می باشد. علاوه بر فروش، نصب و خدمات پس از فروش دستگاه های چاپ لارج فرمت از جمله دستگاه چاپ سابلیمیشن، این مجموعه تمامی قطعات یدکی و مواد مصرفی این دستگاه ها را نیز با ضمانت نامه شرکت ارائه می کند.

چاپ تامپو چیست؟
چاپ تامپو چیست؟
این شیوه چاپ درگروه چاپ های گود قرارمی گیرد،این مسئله به دلیل استفاده ازکلیشه گود درفراینده چاپ می باشد.ازویژگیهای این شیوه امکان چاپ،روی مواد مختلف ومتنوع هم از نظر جنس مواد مختلف و متنوع هم ازنظرجنس مواد وهم از نظر شکل هندسی انها می باشد بطوریکه با این روش می توان
مزایای چاپ یووی
مزایای چاپ یووی
یکی از جذابیت های چاپ UV این است که می توان از آن برای چاپ روی طیف وسیعی از مواد و محصولات استفاده کرد. از آنجایی که جوهر، چسب، یا هر نوع پوشش در چاپ یووی با سرعت بسیار زیادی خشک می شود، برای انواع مختلفی از مدیاهای چاپ مناسب است؛ اگر بتوانید مدیا مورد نظر را در دستگاه چاپ یووی قرار دهید، می توانید روی آن چاپ انجام دهید.
مزایای چاپ سابلیمیشن چیست ؟
مزایای چاپ سابلیمیشن چیست ؟
چاپ پارچه توسط روش سابلیمیشن به عنوان سبک جدیدی از طراحی های چاپ محسوب می شود که با استفاده از دستگاه های چاپ مدرن کاغذ سابلیمیشن انجام می شود . روش کار به این صورت هست که ابتدا طرح
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده